خبرگزاری کار ایران

نخستین مدرسه خیری سمپاد در البرز از سوی بازنشسته فرهنگی ساخته شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۷۴۳

در جلوه‌ای دیگر از ایثارگری فرهنگیان؛ نخستین مدرسه خیری سمپاد در استان البرز از سوی بازنشسته فرهنگی ساخته و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، این مدرسه ۶ کلاسه خیری توسط معلم بازنشسته، نرگس رسولی ختایی و به نام برادرش زنده یاد «اسماعیل رسولی ختایی» در مساحت۵۰۰ مترمربع در۲ طبقه ساخته ‌شده است. این خیّر نیک‌اندیش برای ساخت این مدرسه که دارای فضای آموزشی و کتابخانه‌ای است سه میلیارد تومان اختصاص داده است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان روز دوشنبه در آیین افتتاح این مدرسه که در سالن فرزانگان ۲ کرج برگزار شد، گفت: کار خیر مدرسه‌سازی، مقام رفیعی را برای فرد به همراه دارد، زیرا زمینه آموزش علم و مبارزه با نادانی به‌عنوان بزرگ‌ترین فقر بشریت را فراهم می‌کند.

الهام یاوری با اشاره به شکل‌گیری نهضت مدرسه‌سازی باهمت خیران، خاطرنشان کرد: خیران مدرسه‌ساز به یاری دولت در ساخت مدرسه و سایر فضاهای فرهنگی، تربیتی و ورزشی در کشور برای ایجاد فضای آموزشی شاد و ایمن آمده‌اند که پاداش آن‌ها الهی است.

وی بیان داشت: به دلیل کمبود فضای آموزشی در استان‌های پرجمعیت دانش‌آموزی همانند البرز نیاز به ساخت مدرسه از سوی خیرین گرانمایه در کنار دولت انقلابی و جهادی داریم.

وی تصریح کرد: وجود مدارس مناسب و سایر مکان‌های فرهنگی و ورزشی نقش مهمی در جذب نوجوانان و جوانان و تعالی نسل جوان و دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی دارد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تأکید کرد: برای رفع مشکل تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس نیاز به مشارکت خیرین و کمک‌های خرد مردمی داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز