خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز سه‌شنبه

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۵۵۸

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز سه‌شنبه و کاهش 4 تا 6 درجه‌ای دما در برخی مناطق خبر داد.

به گزارش ایلنا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، گیلان، مازندران و گلستان بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است. این وضعیت فردا دوشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل پیش بینی می‌شود.

سه‌شنبه نیز در اردبیل و سواحل غربی دریای خزر بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. بعدازظهر سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب و غرب بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش باد در این مناطق آغاز می‌شود. روز چهارشنبه بر شدت بارش در این مناطق افزوده شده و گستره آن سواحل دریای خزر، دامنه های زاگرس مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور را فرا می‌گیرد.

روز پنجشنبه نیز در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و در شمال غرب بارش پراکنده روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی 5 روز آتی به‌ویژه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارش‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به‌شکل برف است. همچنین دمای هوا طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر 4 تا 6 درجه کاهش می‌یابد.

با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا، پتانسیل افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای تهران و کرج طی فردا دوشنبه تا بعدازظهر چهارشنبه وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز