خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

انهدام ۲۰ باند جعل سند خانه‌های خالی/ کلاهبرداری هزار میلیاردی از ۴۰۰ نفر به بهانه فروش موتورسیکلت‌های سنگین

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۵۱۰

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام ۲۰ باند جعل سند خانه‌های خالی از سکنه از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

سرهنگ جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات پلیس آگاهی از ابتدای سال تاکنون در حوزه جعل و کلاهبرداری گفت: در حوزه جعل و کلاهبرداری ما نسبت به سال گذشته یعنی مدت مشابه سال گذشته با اقدامات خوبی که در ادارات مبارزه با جعل و کلاهبرداری و تلاش شبانه‌روزی و همکاری خوبی که مراجع محترم قضایی با پلیس آگاهی داشته‌اند با کاهش وقوعات در زمینه جعل مواجه شده‌ایم و همچنین با کیفی شدن دستگیری‌ها و افزایش آن مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه لیزینگ ما امسال بیش از ۸ شرکت را شناسایی و متهمان مرتبط با این شرکت‌ها دستگیر و شرکت نیز پلمب شده است. در خصوص شرکت‌های هرمی نیز توانسته‌ایم بعد از اعلام خانواده‌ها و مالباختگان توانسته‌ایم کمتر از ۴۸ ساعت دفاتر شرکت‌های هرمی را شناسایی و اعضای این شرکت‌ها را شناسایی و دستگیر کنیم.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: در حوزه لیزینگ نیز اخیرا دو باند شرکت لیزینگی که متهمان این شرکت‌ها دستگیر شده‌اند و بیش از ۲۰۰ شاکی دارد.

سرهنگ تقی‌پور همچنین درباره انهدام باند فروش موتورسیکلت با اسناد جعلی گفت: باندی که در زمینه فروش حواله موتورسیکلت سنگین اقدام می‌کردند این باند از تعداد ۴۰۰ نفر از شهروندان قریب به هزار میلیارد تومان کلاهبرداری کرده‌اند در صورتی که تنها ۲۰ موتور تحویل داده‌اند. ۵ نفر از متهمان این پرونده نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند و پرونده در حال رسیدگی است و به نوبه خود یکی از شگردهای نوین کلاهبرداری است.

وی درباره جعل اسناد ملک و زمین گفت: یکی از وظایف تخصصی اداره مبارزه با جعل در پلیس آگاهی این است که جاعلان اسنادِ املاکی که خالی از سکنه هستند و صاحبان آن خارج از کشور هستند و یا صاحبان آن فوت شده‌اند را با جدیت شناسایی کرده و نسبت به تحویل املاک صاحبان و یا نماینده‌های قانونی آن اقدام می‌کنند از ابتدای سال ۱۴۰۱ قریب به ۲۰ باند در خصوص جعل اسناد مالکیت و املاک خالی از سکنه داشته‌ایم و همه این باندها شناسایی و اعضای آن نیز دستگیر شده‌اند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: از برخی از این باندها سندهای تک برگ و سندهای قدیمی این منازل خالی از سکنه کشف و ضبط شده است. همچنین امهار سازمان ثبت اسناد و دفاتر اسناد رسمی و مدارک هویتی مالکان کشف و ضبط شده است.

سرهنگ تقی‌پور با اشاره به اقدامات پلیس آگاهی در طرح کاشف ۵ گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل باند ۷ نفره‌ای را شناسایی و دستگیر کرده‌اند که اقدام به تهیه و توزیع مواد آرایشی و بهداشتی کرده‌اند. تمامی متهمان مرتبط با این پرونده شناسایی و دستگیر شده‌اند و چاپخانه نیز پلمب شده و بیش از یک کامیون پودر لباس‌شویی تقلبی کشف و ضبط و توقیف شده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز