خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

تشریح اقدامات وزارت کشور در قرارگاه جوانی جمعیت

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۹۶۲

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور درباره اقدامات وزارت کشور در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت در این قرارگاه توضیحاتی ارائه کرد.

"زینب اختری" مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات وزارت کشور درباره اجرای قانون جوانی جمعیت گفت: در قانون جوانی جمعیت ماده ۱ بند پ آمده است که استانداران وظیفه راهبری و نظارت بر اجرای دقیق قانون جمعیت را دارند در همین راستا ما در وزارت کشور ستادی را با عنوان قرارگاه خانواده و جوانی جمعیت راه‌اندازی کردیم.

وی ادامه داد: این قرارگاه در ۳۱ استان کشور تشکیل شده است البته ما تلاش داریم این قرارگاه در فرمانداری‌های هر شهر نیز به ریاست فرماندار و دبیری مدیرکل امور بانوان و خانواده راهبری شود. جلسات این قرارگاهها به صورت ماهانه برگزار شده و همه دستگاهها موظف به ارائه گزارش به استاندار یا فرماندار هستند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور تصریح کرد: ما تمام این گزارشات را که شامل چالش‌ها، اقدامات و ابهاماتی که وجود دارد را از استان‌ها دریافت می کنیم. گاهی اوقات در اجرای فرایندها مشکلاتی وجود دارد که این مشکلات و بازخوردها جمع آوری شده و ما تاکنون در دو مرحله این گزارشات را هم به کمیسیون فرهنگی و همچنین به فراکسیون جمعیت مجلس ارائه کرده ایم تا اصلاحات لازم چنانچه مورد نیاز است صورت گیرد. 

اختری خاطرنشان کرد: براساس مصوبه ستاد ملی جمعیت وزارت کشور مکلف است درخصوص آگاه سازی راهبران جمعیت موضوعات آموزشی را تدوین و تصویب کند. 

وی ادامه داد: ستاد ملی جمعیت در هر وزارت خانه یک قرارگاه دارد و راهبرانی که در این قرارگاهها حضور دارند باید بر قانون جمعیت مسلط بوده و همچنین درخصوص این موضوع دغدغه‌مند باشند و چالش‌هایی که در این زمینه برای آنها وجود دارد نیز رفع شود. 

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور درباره وضعیت زنان آسیب دیده یا در معرض آسیب خاطرنشان کرد: کارگروهی در ذیل سازمان اموراجتماعی در این زمینه برنامه ریزی کرده است در واقع وظیفه وزارت کشور میانداری دستگاههای متولی را دارد و همچنین برنامه جامعی را تدوین کند که در راهبری و اجرای برنامه‌ها توسط دستگاهها نظارت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز