خبرگزاری کار ایران

تخصیص۷۴۰ میلیارد تومان به استانداردسازی سامانه گرمایش مدارس

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۷۸۷

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در جشنواره‌ خیرین مدرسه ساز استان خراسان جنوبی در بیرجند گفت: خیرین مدرسه‌ساز دغدغه‌مند نظام تعلیم و تربیت هستند.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، بیست و چهارمین دوره جشنواره‌های استانی خیرین مدرسه‌ ساز با حضور حمیدرضا خان محمدی سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی گشایش یافت.

سرپرست سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور در این مراسم، با ابراز قدردانی نسبت به خیرین مدرسه‌ساز، گفت: مهم نیست که خیر چند درصد در پروژه‌های مدرسه سازی مشارکت دارد بلکه نفس کار یعنی همان توجه و دغدغه‌مندی به نظام تعلیم و تربیت مهم است.

خان محمدی از تحقق ۳۴۰۰ میلیارد تومان تعهد خیرین در سال گذشته خبر داد و اذعان داشت: سرعت خیرین در مشارکت از بخش دولتی جلوتر است و تلاش داریم با افزایش سطح مشارکت این رقم را در سال آینده به ۸ هزار میلیارد تومان برسانیم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با همراهی مجلس شورای اسلامی سهم اعتبارات آموزش و پرورش را در این حوزه افزایش دهیم چرا که خیرین با دیدن مدارس نیمه کاره دلسرد می‌شوند و بلعکس تسریع در تکمیل پروژه‌های خیرین موجب دلگرمی و تشویق این عزیزان است.

خان محمدی هم چنین از تخصیص۷۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای استاندارد سازی سیستم گرمایش مدارس کشور خبر داد و گفت: سهم استان‌ها از این اعتبار تا هفته آینده واریز می‌شود.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین از خیران خواست بعد از اتمام مراحل ساخت پروژه آموزشی همچنان در کنار مدارس خودشان بمانند و مدرسه را برای تربیت دانش آموزان همراهی کنند‌.

خان محمدی با تاکید بر اینکه علاوه بر کالبد باید به روح مدرسه هم توجه کرد و این تغییر رویکرد در مدرسه سازی مورد توجه است، گفت: مجامع خیرین در تمام شهرستان‌های استان خراسان جنوبی تشکیل شده و این یعنی مردمی کردن اداره مدارس که قابل توجه است.

وی با بیان اینکه طبق سند تحول، مدرسه کانون تربیت و پیشرفت محله است، افزود: درهای مدارس باید بر روی مردم باز شود و بعد از اتمام ساعت آموزشی از محیط و امکانات مدرسه برای برگزاری جلسات، اجتماعات، برنامه‌های فوق العاده آموزشی، تربیتی و جشن ها استفاده کرد.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تاکید کرد: مولد سازی اموال مازاد باید برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار استان به صورت جدی قرار گیرد و در زمینه تغییر کاربری و تبدیل این املاک به تجاری و اعطای تراکم همراهی لازم انجام گیرد.

گفتنی است، در این مراسم تفاهم نامه مشارکت در ساخت ۵ باب آموزشگاه در سطح استان هم امضا شد که در این تفاهم‌نامه‌ها خیر نیک اندیش «دکتر گنجی» احداث دو باب مدرسه در بیرجند، منطقه ویژه اقتصادی استان هم احداث دو باب مدرسه در بیرجند و زیرکوه حاجی آباد و انجمن انبوه سازان هم احداث یک باب مدرسه را در بیرجند تقبل کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز