خبرگزاری کار ایران

گزارش مقدماتی از زلزله در هرمزگان؛

وجود دو فضای آموزشی در کانون اصلی زلزله هرمزگان/ مدرسه «گلستان دانش» روستای سایه‌خوش پایگاه امداد و نجات مردمی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۹۶۱

برآوردهای تیم فنی و کارشناسان اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان، در بازدید از مدارس مناطق زلزله زده غرب استان بیانگر آن است که خوشبختانه بیشتر مدارس فاقد هرگونه آسیب بوده و مدارس ایمن و نوساز به محل اسکان مردم و استقرار نیروهای امدادی تبدیل شده‌اند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، درپی وقوع زلزله‌های شب گذشته در استان هرمزگان به مرکزیت بندر خمیر، بلافاصله تیمی از مهندسان و کارشناسان فنی اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان جهت ارزیابی وضعیت مدارس و ساختمان‌های آموزشی به مناطق زلزله زده اعزام شدند. 

تیم فنی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان بامداد امروز و در نخستین ساعت پس از وقوع زلزله در روستای سایه خوش از توابع بندر لنگه که کانون اصلی زمین لرزه بود حضور یافت و میزان آسیب‌های وارده به دو مدرسه این روستا را بررسی کرد. 

در این بازدیدها مشخص شد که مدرسه ۶ کلاسه «۱۵ خرداد» که سال ساخت آن ۱۳۴۸ و قدمتی بیش از ۵۰ ساله دارد، و از پیش در لیست فضاهای نیازمند تخریب و بازسازی قرار داشته، آسیب جدی دیده است و مدرسه «گلستان دانش» که ساختمان آن در سال ۱۳۹۱ احداث شده است، هیچگونه آسیبی ندیده و فقط دیوار محوطه آن که قدیمی بوده دچار آسیب‌هایی شده است. 

نکته حائز اهمیت دیگر اینکه با توجه به شدت بالای زلزله و حجم خسارات و تخریب ساختمان‌های منطقه، تمام نیروهای امدادی و کمک‌رسان در مدرسه گلستان دانش مستقر هستند و این مدرسه به عنوان پایگاه بحران و امدادرسانی به مردم تعیین شده است. 

براساس اخبار و اطلاعات دریافتی از شهرها و روستاهای اطراف کانون زلزله، تاکنون گزارشی مبنی بر حادثه و آسیب به مدارس و فضاهای آموزشی دریافت نشده است. با این حال تیمی از کارشناسان فنی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز جهت بررسی‌های تکمیلی به منطقه زلزله زده اعزام شده است. 

شایان ذکر است؛ ساعت ۲ و ۲ دقیقه بامداد امروز شنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱ زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۱ درجه در مقیاس ریشتر حوالی بندر خمیر در استان هرمزگان را لرزاند که تاکنون ده‌ها پس لرزه داشته که دو مورد آن نیز ۶.۱ ریشتر گزارش شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز