خبرگزاری کار ایران

عینک‌های VR و AR به کمک آموزش‌های هلال‌احمر می‌آیند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۹۲۵

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر از تجهیز ایستگاه‌‎های سیار و موقت آموزش همگانی به شبیه‌ساز واقعیت افزوده و واقعیت مجازی VR و AR خبر داد.

به گزارش ایلنا، پیمان صابریان در این باره گفت: استفاده از ابزارهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، سرعت و تاثیر آموزش را افزایش می‌دهد  بنابراین با همکاری معاونت پشتیبانی و اداره کل فناوری اطلاعات، عینک‌های VRو AR  را تا پایان امسال در آموزش‌های همگانی هلال احمر به کارگیری خواهیم کرد.

او افزود: برنامه‌هایی که به طور مستمر برای این شبیه‌سازها طراحی می‌شود؛ نقاط کم‌خطر و پرخطر در ساختمان و جلوگیری از فرار غیراصولی و ناامن با آموختن اصول پناه‌گیری در هنگام وقوع زلزله را آموزش خواهد داد.

صابریان ادامه داد: با شبیه‌سازی سیلاب استفاده کننده از این ابزارها می‌آموزد که در هنگام حادثه به چه نقاطی فرار کند تا ایمن بماند. همچنین چه ارتفاعی از آب می‌تواند تعادل در ایستادن انسان و یا خودرو را برهم بزند.

او تاکید کرد: آموزش‌های ایستگاهی طرح‌هایی است که به دفعات در طول سال برگزار می‌شود و در آن مربیان هلال احمر به برپایی یک ایستگاه آموزشی موقت در مکان‌های تجمع و معابر شلوغ اقدام می‌کنند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: همچنین پروژه ایجاد « اتاق‌های  فرار» نیز در دستور بررسی است تا در اختیار آموزش‌های همگانی هلال احمر قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز