خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

«تربیت معلم قرآن و عربی» حلقه مفقوده در آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۷۱۴

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با مدیر حوزه های علمیه گفت: خانواده مهم ترین ارکان تعلیم و تربیت است، لذا دستگاه تعلیم و تربیت باید تمرکز بیشتری به این رکن داشته باشد.

به گزارش ایلنا، یوسف نوری در دیدار آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه، اظهار کرد: نهاد تعلیم و تربیت ارکان متعددی دارد که مهترین آن خانواده است، نظام، تعلیم و تربیت باید خانواده را در برنامه‎های خود مشارکت بیشتری دهد، لذا از حوزه‎های علمیه می‎خواهیم با کمک به نهاد تعلیم و تربیت برنامه‎ای برای فعال‎تر شدن خانواده طراحی کند تا به صورت آیین نامه اجرایی ابلاغ شود.

وی افزود: باید به این باور برسیم که خانواده می‎تواند نقش مهمی در کمک به نظام تعلیم و تربیت ایفا کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان برنامه‎های سه گانه طراحی شده برای رسیدن به این هدف اظهار کرد: سه برنامه؛ اضطراری، کوتاه مدت و میان مدت را طراحی کرده‎ایم تا در این برنامه‎ها نزدیکی بیشتر اولیا و مربیان و مدرسه را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آموزش وپرورش ۴۰ هزار مربی پرورشی دارد، اظهار کرد: تربیت نیروی مشترک یکی از نیازهای آموزش و پرورش است که امیدواریم با همکاری حوزه‎های علمیه این هدف، تحقق یابد.

عضو کابینه دولت مردمی ادامه داد: در گذشته تربیت معلم قرآن و عربی کلا با قم بود که امروز این حلقه مفقوده وجود دارد، لذا امیدوارم در این عرصه نسبت به کاستی‎هایی که وزارت آموزش و پرورش دارد به ویژه نهاد خانواده بیش از پیش توجه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز