خبرگزاری کار ایران

ضرورت تدوین و بروز رسانی سند پدافند غیرعامل دانشگاه‌های علوم پزشکی

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۲۰۹

رییس کمیته پدافند غیرعامل وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر ضرورت تدوین و به روز رسانی سند پدافند غیرعامل دانشگاه های علوم پزشکی، گفت: با اقدامات انجام شده در زمینه پدافند غیرعامل از جمله تولید واکسن داخلی، هم اکنون آمار مرگ و میر کرونا در ایران بسیار بهتر از غرب است.

به گزارش ایلنا، جعفر میعادفر در همایش نکوداشت پدافند غیرعامل افزود: زلزله، سیل، حوادث طبیعی و بشرساخت، تهدیدهای سایبری، تهدیدات هسته ای از جانب نا آرامی های اخیر در کشورهای همسایه و کمبود زیرساخت ها مهم ترین مشکلات فعلی ما در زمینه پدافند غیرعامل هستند.

وی افزود: زیرساخت های بیمارستانی کشور وضعیت خوبی ندارد. اگرچه بیمارستان های زیادی ساخته شده و بعضی از بیمارستان ها نوسازی شده اند ولی هنوز بیمارستان های فرسوده زیادی داریم.

او ادامه داد: 20 سال دیگر 30 درصد جمعیت ایران سالمند خواهند شد که مشکلات عدیده ای در زمینه بهداشت و درمان به وجود می آورد. بنابراین مطابق ماده 63 قانون جوانی جمعیت، وزارت بهداشت و سازمان پدافند غیرعامل باید در جهت رشد جمعیت جوان کشور تلاش کنند.

رییس کمیته پدافند غیرعامل وزرات بهداشت در پایان تاکید کرد: دانشگاههای علوم پزشکی باید در زمینه تشکیل کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل، رصد و پایش تهدیدات کلاسیک و نوین در حوزه سرزمینی، تقویت پدافند سایبری، تدوین نقشه خطر دانشگاه در برابر تهدیدات، بازنگری مراکز حیاتی و حساس، تدوین و بروزرسانی سند پدافند غیرعامل و آموزش و توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل اقدام کرده و برای هر سناریو تمرین لازم راداشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز