خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر مطرح شد:

شهرداری در راستای "جلوگیری از سبک زندگی غربی" اقدام کند/ تردد سرویس‌های مدارس در خطوط ویژه از ۶ تا ۸ صبح

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۹۹۸

در نود و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، اعضا پیرامون مسائلی همچون طرح شناورسازی ساعات کاری، ضرورت پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، توجه به ورزش همگانی و ... نظراتشان را مطرح کردند.

به گزارش  ایلنا، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نود و هشتمین جلسه شورا با بیان اینکه باید در راستای توسعه ورزش همگانی تلاش شود، اظهار کرد: باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه واردات و صادرات در خط متعادلی قرار گرفته و فاصله بین آنها کم شده است، یادآور شد: باید واردات و صادرات را با دیگر کشورها به ویژه کشورهای همسایه دنبال کنیم و ضروری است هرچه بیشتر در این زمینه به کشورهای همسایه نزدیک شویم. به طوری که روی صادرات سرمایه گذاری کنیم که در این راستا باید در ارتقاء کیفیت تولیدات نیز تلاش شود.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نگرانی خود در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز در تهران، خاطرنشان کرد: نهایت سوء استفاده توسط عده ای سودجو در ایام اغتشاشات اخیر صورت گرفت. به طوری که نسبت به تصرف و ساخت و ساز اقدام کردند که میراثی از جنس خرابی و ناامنی و آسیب های اجتماعی برای مدیریت شهری باقی می گذارند؛ لذا پیشگیری از این اقدامات در این شرایط شایسته است.

وی ادامه داد: تقاضای من این است که با استفاده از بدنه نیروی انسانی خودم شهرداری از این اتفاق پیشگیری شود و در اماکنی که ساخت و ساز صورت گرفته وارد شوند. همچنین باید با مدیرانی که در این زمینه کوتاهی کرده اند برخورد صورت بگیرد. در آینده با این ساخت و سازهای غیرمجاز تهران زیبا را به عنوان لکه ننگ مطرح خواهند کرد بنابراین باید امروز را دریابیم.

چمران نیز در این خصوص گفت: درخواست من این است که شهرداری تهران با جدیت در مقابل دلالان که از این وضعیت سود فراوانی می برند، برخورد کند. عده ای نیز از شهرستان می آیند و فریب این دلالان را می خوردند و با منازل مسکونی ناایمن که توسط این افراد ساخته می شود، روبه رو خواهند شد.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با بیان اینکه در منطقه ۱۹ شاهد ساخت و ساز غیرمجاز هستیم، گفت: شهرداری باید ورود کند و مانع ساخت و ساز شود. شهردار منطقه از پیشکسوتان عرصه شهرسازی است و حتما در این زمینه برنامه خواهد داشت و مانع کار خواهد شد اما شهرداری منطقه به تنهایی توان برخورد را نخواهد داشت. جریانات اخیر باعث شد عده ای از کاهش نظارت ها سوء استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید ساز و کار قوی تری در شهرداری برای برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز شکل بگیرد، یادآور شد: شهردار تهران و معاونین و همچنین کمیسیون شهرسازی شورا باید با جدیت بیشتری در این زمینه وارد عمل شوند.

امانی با بیان اینکه از گذشته در شهرداری سیستم هایی ایجاد شده که دسترسی به برخی اطلاعات موجود تسهیل کرده و می تواند ابزاری برای نظارت باشد، تصریح کرد: اگر اعضا به این سیستم ها دسترسی داشته باشند نیاز کمتری به نیروی انسانی و همچنین تردد در سطح شهر دارند. تقاضای ما از شهرداری این بود که دسترسی اعضای شورا به این سیستم ها فراهم شود. جز ما تمام مردم بر اساس قانون باید به این سیستم های اطلاعاتی دسترسی داشته باشند.

زهرا شمس احسان رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ورزش به عنوان یکی از واقعیت های اجتماعی و زندگی روزمره به شمار می رود، گفت: فقر حرکتی منجر به آسیب هایی شده است لذا باید ورزش همگانی به عنوان وسیله ای ارزان قیمت مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: سرانه ورزشی در تهران از میانگین کشوری کمتر است که در این راستا سیاست های ۱۶ گانه در کمیته ورزش، تدوین کرده و با توجه به عدم فعالیت بخشی از مراکز ورزشی شهر تهران، تقاضا می شود شهردار تهران نسبت به فراهم کردن مراکز ورزشی متنوع در مقیاس محلی، استفاده از توان نهادهای مردم نهاد، تشویق مردم به زندگی پر تحرک، بازگشایی مراکز ورزشی تعطیل شده و بازسازی آنها توجه ویژه تری داشته باشد.

سید احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا نیز با بیان اینکه تلاش معاندین فضای کشور را ملتهب کرد، گفت: اگر به سخنان مقام معظم رهبری توجه می شد شاید این اتفاقات را شاهد نبودیم و خرابی ها در کشور ایجاد نمی شد.

وی همچنین تصریح کرد: با نگاه به توصیه های مقام معظم رهبری در می یابیم که با عمل به این فرامین می توانستیم جلوی این اتفاقات را بگیریم. از شهرداری تهران نیز می خواهیم در راستای جلوگیری از سبک زندگی غربی، انتخاب مدیران با تأکید بر سبک زندگی ایرانی- اسلامی، پرداختن به بیانات و ترویج فرهنگ مورد توجه امام خمینی (ره)، برپایی جشنواره های مفرح در محلات، ارائه خدمات بدون وقفه به شهروندان، شادمان سازی منظر شهری و اکران تبلیغات وحدت آفرین، رفع ترافیک، حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده در شرایط اغتشاشات و مواردی از این قبیل اقدام کند.

به گزارش شهر، سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورا نیز در این جلسه با اشاره به شناورسازی ساعت کاری ادارات و مدارس، گفت: این طرح حدود هشت درصد موفقیت دارد و این در حالی است که طرح ناقص اجرا شده و مدارس غیرانتفاعی این طرح را رعایت نکردند.

وی افزود: وضعیت شهر تهران به گونه ای است که اکثریت موارد طرح جامع در ایجاد معابر رعایت شده اما ظرفیت خودروها هشت برابر ظرفیت معابر تهران است و این شرایط دست مدیریت شهری را در ساخت معابر می بندد. قرار شد طرح شناورسازی تا پایان آبان ماه بررسی و در صورت تصویب موفقیت آمیز بودن به صورت دائمی اجرا شود.

آقامیری با بیان اینکه پیش از این پیشنهاد دادیم که استفاده سرویس های مدارس از خطوط ویژه از ساعت شش تا هشت صبح صورت بگیرد، یادآور شد: این پیشنهاد در جلسه پلیس راهور مطرح و مورد موافق گرفته است. ما باید برای کنترل ترافیک طرح های مدیریتی را به کار بگیریم و ساخت معابر جوابگو نخواهند بود.

گفتنی است در ادامه این جلسه یک فوریت لایحه انتصاب ۱۴ نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران جهت انتصاب به عنوان قائم مقامان ذیحساب مورد بررسی قرار گرفت و با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز