خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

تشریح آخرین وضعیت انبارهای هلال احمر

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۵۹۰

رئیس جمعیت هلال‌احمر درباره تجهیز ناوگان هلال احمر و وضعیت انبارها توضیحاتی ارائه کرد.

"پیرحسین کولیوند" رئیس جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت تجهیزات هلال احمر گفت: برای خرید ۹۰۰ دستگاه آمبولانس و خودوری نجات اقدام کرده ایم خوشبختانه منابع مورد نیاز هم تامین شده است و انشالله تا پایان سال بیشتر اعظم این تجهیزات به ناوگان اضافه خواهد شد. 

وی ادامه داد: در مجموع به ۶ هزار آمبولانس و خودروی نجات نیاز داریم و این موارد را به دولت اعلام کرده ایم و آنها نیز با خرید این تجهیزات موافقت کرده اند فقط باید تامین منابع صورت بگیرد تا بتوانیم هر سال تعدادی را به ناوگان اضافه کنیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه تجهیز بخش امداد و نجات به خوبی پیش می رود،گفت: یک سری تجهیزات حفاظتی نیز برای امدادگران احتیاج داشته ایم که این موارد نیز خریداری شده و همچنین تجهیزات برای حفاظت از مصدومان نیز خریداری و به انبارها اضافه شده تا در مواقع ضروری و نیاز مورد استفاده قرار بگیرد. 

کولیوند با بیان اینکه به یک سری اقلام زیستی نیز نیاز داشتیم، گفت: شرکت نساجی هلال احمر در حال تولید اقلام زیستی از جمله چادر و پتو است. در حال حاضر وضعیت انبارها کاملا مناسب است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین با چند شرکت بزرگ وارد قرارداد شده ایم تا در زمان بحران در کوتاه ترین زمان بتوانند اقلام مورد نیاز زیستی را تامین کنند و در اختیار جمعیت قرار دهند و این پشتوانه انبارهای ما خواهد بود. 

وی درباره تامین بالگرد گفت: یکی از مشکلات جدی هلال احمر تامین بالگرد است متاسفانه تعدادی از بالگردها زمین گیر هستند. بهترین راه در این زمینه نیز این است در بودجه سال ۱۴۰۲ از سوی دولت و مجلس به ما کمک شود تا هم بتوانیم این بالگردها را بازسازی و هم بالگرد جدید به ناوگان اضافه کنیم. 

رییس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در حال حاضر جمعیت هلال احمر بالگرد دید در شب ندارد، گفت: اگر تامین بودجه صورت بگیرد حتما بالگرد دید در شب هم به مجموعه ناوگان هوایی اضافه خواهیم کرد. البته رییس سازمان مدیریت بحران نیز در این باره وعده داده اند که به ما کمک کنند. در حال حاضر ۱۰ بالگرد قابلیت پرواز ندارند و ما بازسازی سریع این بالگردها را در دستور کار خودمان قرار داده ایم.

کولیوند در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره پارک تاب‌آوری گفت: این برنامه امسال برای کل کشور انجام خواهد شد و تلاش داریم تا بحث تاب‌آوری را در این پارک‌ها آموزش دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز