خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور دانشجویان:

دانشجویان ۵ درصد از سهمیه غذا را دانشجو می‌پردازد/ اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان برای وام دانشجوی در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۱۴۳

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ۸۰ درصد مبالغی که در قانون بودجه به صندوق رفاه تعلق می‌گیرد مستقیم برای وام‌های دانشجویی استفاده می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان در یک برنامه تلوزیونی گفت: سازمان امور دانشجویان با توجه به گستردگی خدمات دانشجویی و تنوع دانشجویان در سال ایجاد شد تا بتواند به صورت ویژه و متمرکز نیازهای دانشجویان را پاسخ دهد. این سازمان زیر نظر وزارت علوم و تحقیقات است و به دانشگاه‌های که زیر مجموعه این وزارتخانه هستند خدمات ارائه می‌دهد.

داداش‌پور با بیان اینکه سازمان امور دانشجویان مجموعه گسترده‌ای است و به دانشجویان ایرانی و بین الملل خدمات متنوع بسیاری همچون رفاهی و ورزشی ارائه می‌دهد، اظهار کرد: صندوقی با نام صندوق رفاه دانشجویان وجود دارد که به صورت سالانه مبالغی را به معاونت دانشجویی دانشگاه‌ها می‌دهد تا دانشجویان بتوانند از وام دانشجویی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۲ نوع وام برای دانشجویان در نظر گرفته شده است؛ مطرح کرد: وام دانشجویی، وام شهریه، وام ضروری و وام آموزشی و کمک آموزشی از جمله این وام‌ها هستند که دانشجویان می‌توانند از طریق صندوق رفاه دانشجویان از آن استفاده کنند.

معاون وزیر علوم عنوان کرد: سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیارد تومان به وام‌های دانشجویی اختصاص داده شد که بخشی از آن از طریق قانون بودجه و بخشی دیگر نیز از طریق درآمد اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان تأمین می‌شود.

داداش‌پور با بیان اینکه ۸۰ درصد مبالغی که در قانون بودجه به صندوق رفاه تعلق می‌گیرد مستقیم برای وام‌های دانشجویی استفاده می‌شود، ادامه داد: در حقیقت این نوع وام‌ها داده می‌شود تا نیازهایی که دانشجو در شرایط اضطراری دارد، برطرف شود. این نوع وام‌ها براساس نیازهای دانشجویی است و دانشجویان شبانه یا پردیس نیز از این نوع وام‌ها می‌توانند بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور تصریح کرد: دانشگاه آزاد در حوزه وام‌های دانشجویی شرایط خاص خود را دارد اما دانشجویان دانشگاه آزاد نیز از بخشی از وام‌های دانشجویی صندوق رفاه دانشجویی بهره‌مند می‌شوند. ما تمام بودجه‌ای که در مجلس تصویب شود را بی کم و کاست برای دانشجویان اختصاص می‌دهیم و بودجه‌ها را برای هر ۱۲ نوع وام استفاده می‌کنیم.

داداش‌پور در خصوص سلف دانشگاه‌ها نیز اظهار کرد: غذاهای دانشجویی در مقایسه با گذشته بسیار باکیفیت‌تر شده‌اند، امروزه نیاز دانشجویان متنوع‌تر و متفاوت‌تر از قبل است در همین راستا برخی دانشگاه‌ها علاوه بر یک رستوران مرکزی یک رستوران مکمل نیز طراحی کرده‌اند.

وی ادامه داد: موضوع تغذیه بسیار موضوع پیچیده و مهمی است. حدود سه سال پیش دانشجویان باید ۲۵ درصد از مبلغ غذای را خود را پرداخت می‌کردند اما امسال با توجه به تورم و وضعیت اقتصادی تنها ۵ درصد از سهمیه غذا را دانشجو می‌پردازد، این عدد قابل توجه است در حقیقت ما در وزارت علوم سعی کرده‌ایم تا قیمت غذا را به نحوی تعیین کنیم تا دانشجویان در رفاه بیشتری باشند.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان خاطر نشان کرد: در خصوص خوابگاه‌های متاهلی نیز باید بگویم متأسفانه در سال‌های گذشته به این موضوع توجه چندانی نشده است، امسال حدود ۱۵۰۰ واحد خوابگاه متاهلی داریم و قصد داریم طی چهار سال حدود ۲۰۰ هزار خوابگاه به متراژ ۶۵ متر مربع طراحی کنیم و بسازیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز