خبرگزاری کار ایران

درگفتگو با ایلنا مطرح شد:

واکسن‌های ایرانی تأثیر مثبت خود را نشان دادند/ پرداخت بخشی از مطالبات واکسن‌سازها

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۴۵۴

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اثر گذاری واکسن‌های ایرانی در کاهش مرگ و میر و همچنین شیوع بیماری کرونا گفت: اتفاقات خوبی در خصوص پرداخت مطالبات واکسن‌ سازها رخ می‌دهد.

«حسینعلی شهریاری»، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه تمام مجوزهایی که در جهان برای واکسن‌های کرونا مختلف داده شده است، مجوزهای اضطراری بوده است، گفت: در آمریکا و اروپا نیز همین مجوز به واکسن‌ها داده شده و به مردم تزریق شده است. در کشور ما هم همین مجوز به واکسن‌های ایرانی داده شده است.

وی افزود: کاهش مرگ و میر کرونا در کشور نتیجه همین واکسن‌ها بوده که مطالعات خوبی هم روی آنها انجام شد و به سر انجام رسیدند و نشان دادند که اثرگذاری بسیار خوبی هم داشته‌اند.

شهریاری با اشاره به حملات رسانه‌ای که طی ماه‌های گذشته به برخی از واکسن‌های ایرانی شد نیز گفت: تمامی مراحل علمی این واکسن‌ها طی شده و کمیسیون بهداشت و درمان بر آن نظارت داشته و جلسات زیادی را هم کمیسیون در این خصوص برگزار کرده است.

وی بیان کرد: مسائلی که دشمنان ما در این خصوص می‌گویند صحت ندارند، آنها می‌خواهند مردم را نگران کنند. همین واکسن‌ها بود که وضعیت بیماری کرونا را در کشور کاهش داد و جلوی مرگ و میر‌ در نتیجه بیماری را گرفت.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای همچنین در رابطه با مطالبات واکسن‌سازان ایرانی به ویژه  پرداخت هزینه خرید واکسن‌ها نیز گفت: چندین ماه است که ما این موضوع را در ستاد ملی مقابله با کرونا پیگیری کرده و آقای رئیس جمهور هم دستور رسیدگی به آن و پرداخت مطالبات واکسن‌سازان ایرانی را صادر کرده و امیدواریم در این رابطه اتفاقات خوبی رخ دهد.   

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ماه‌های گذشته واکسن‌سازهای ایرانی نسبت به عدم پرداخت مطالبات خود بابت هزینه واکسن از سوی وزارت بهداشت ابراز نارضایتی کردند و در جلسات مختلفی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به این موضوع پرداختند. با این حال پیگیری‌های ایلنا از مسئولان پروژه واکسن نورا و رازی حکایت از این دارد که بخشی از مطالبات این واکسن‌سازان پرداخت شده است.

«محمد حسین فلاح مهرآبادی» معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه وزارت بهداشت 50 درصد از مطالبات خود را پرداخت کرده است، گفت: از 900 میلیارد تومان هزینه واکسن رازی حدود 470 میلیارد تومان به ما پرداخت شده است.

وی افزود: وزارت بهداشت قول داده تا پایان سال تمامی مطالبات ما را تسویه کند و امیدواریم که این موضوع محقق شود.

 فلاح چندی قبل درگفت‌وگویی با ایلنا از تعطیلی خطوط تولید واکسن کووپارس به دلیل عدم پرداخت مطالبات و همچنین هم خرید واکسن‌های سفارش شده توسط وزارت بهداشت خبر داده بود. از آن سو نیز مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی بقیه‌الله نیز از بد قولی در قبال واکسن‌ نورا خبر داده بودند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز