خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

ریشه ۸۱ درصد ناسازگاری‌ها، در دوران کودکی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۶۳۶

وزیر آموزش و پرورش گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهند ریشه ۸۱ درصد ناسازگاری‌ها، در دوران کودکی است. اولیایی که با کودکستان‌ها و مدارس ارتباط و تعامل بیشتری دارند در تربیت فرزندانشان موفق‌تر هستند.

به گزارش ایلنا، «یوسف نوری» در مراسم جشن غنچه‌ها و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ که در دبستان و کودکستان صاحب الزمان، منطقه ۱۱ آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، با اشاره به آغاز فعالیت سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: این سازمان یکی از سازمانهای اصلی است که متکفل تربیت و هدایت تربیتی هشت میلیون کودک در سنین پیش از دبستان است. در دوره پیش دبستانی یعنی قبل از دبستان، یک میلیون و ۵۰۰ هزار کودک هستند و تربیت سه میلیون کودک را در پیش دبستانی یک و دو و سه برعهده داریم. 

وی با اشاره به اینکه برخی والدین به دنبال آن هستند بچه‌ها جهشی بخوانند یا القا کنند که بچه‌ها حتما فلان رشته را بخوانند و فلان شغل را داشته باشند گفت: باید اجازه دهیم بچه‌ها خودشان کشف کنند و به دنبال علایق و نیازهایشان بروند و تنها بستری را فراهم کنیم که این استعدادها شکوفا شده و پرورش یابند. 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برخی والدین کمتر از بچه‌ها نظر می‌پرسند و نظر و خواسته آنها را جویا نمی‌شوند. یک سری خواسته‌های ما دستوری و تجویزی است اما خود کودک باید پژوهشگر باشد. شما باید عوامل را فراهم کنید که به دنبال پرسش‌گری برود. بچه‌های شما مهمترین عناصر پیشرفت جامعه هستند. 

نوری با بیان اینکه باید از دوره پیش از دبستان بچه‌ها را برای حضور در جامعه آینده و مخصوصا جامعه دانش بنیان آماده کنیم گفت: باید بستری برای یادگیری آن‌ها فراهم کنیم. سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برای امر تربیت کودکان تشکیل شده است. بنای دولت بر مردمی‌سازی است، البته نه به معنای خصوصی‌سازی آنچنانی، بلکه مردم باید بیایند و خودشان این مراکز را ایجاد کنند. 

وی افزود: اگر محدودیت‌ها و توانمندی‌های کودک را شناخته باشیم نتیجه بهتری از تربیت نسل آینده خواهیم گرفت. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیشترین مسئولیت تربیت در دوران کودکی با خانواده و مخصوصا با مادران است گفت: باید دوره‌های مهارتی مجازی برای والدین از سوی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ترتیب داده شود. اولیاء هم از این دوره‌ها استقبال کنند. این دوره‌ها منجر به تربیت متعادل و سلامت کودکان خواهد شد. بررسی‌ها نشان می‌دهند ریشه ۸۱ درصد ناسازگاری‌ها، در دوران کودکی است. اولیایی که با کودکستان‌ها و مدارس ارتباط و تعامل بیشتری دارند در تربیت فرزندانشان موفق‌تر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز