خبرگزاری کار ایران

مطالعه بالینی واکسن رازی کووپارس برای سنین ۵ تا ۱۷ سال آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۷۲۸

مسئول کارآزمایی بالینی و دبیر کمیته اخلاق در پژوهشهای پزشکی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از آغاز مطالعات بالینی واکسن رازی کووپارس برای سنین ۵ تا ۱۷ سال خبر داد.

به گزارش ایلنا، لادن مخبرالصفا با اشاره به آغاز به کار اجرای فاز بالینی واکسیناسیون کودکان و نوجوانان واکسن رازی کووپارس، اظهار کرد: به دنبال موفقیت کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس در ۳ فاز بالینی و همچنین کارآزمایی بالینی دز بوستر، اجرای مطالعات بالینی برای افراد ۵ تا ۱۷ سال در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره دریافت مجوزهای لازم برای انجام مطالعات بالینی 5 تا 17 ساله ها افزود: از ابتدای شهریور آزمایشات غربالگری برای افراد ثبت نام شده انجام و امروز واکسیناسیون برای داوطلبان این رده سنی آغاز شد.

مسئول کارآزمایی بالینی و دبیر کمیته اخلاق در پژوهشهای پزشکی موسسه رازی با بیان اینکه در این مطالعه داوطلبان به دو دسته 5 تا 11 سال و 12 تا 17 سال تقسیم می شوند، خاطرنشان کرد: دز دریافتی برای کودکان زیر 12 سال، نصف بزرگسالان است و در حین مطالعه، آزمایشات و آنالیزهای لازم انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه توضیحات لازم به والدین داوطلبان ارائه و رضایتنامه آگاهانه اخذ می شود و روزانه از طریق اپلیکیشن می بایست علائم را گزارش دهند، گفت: 2 متخصص اطفال به نمایندگی از محقق اصلی مطالعه (دکتر سعید کلانتری) و مدیر اجرایی در مرکز مستقر هستند، همچنین شماره پزشک شبانه روزی نیز برای گزارش مشکلات و سوالات احتمالی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

مخبر الصفا عدم ابتلا به کرونا در 6 ماهه اخیر و عدم دریافت واکسن را از جمله شرایط شرکت در این مطالعه عنوان کرد و افزود: شرایط لازم برای شرکت در مطالعه به طور دقیق در اختیار والدین و داوطلبان قرار می گیرد.

وی در ادامه اعلام کرد: افراد در مرحله نخست، درصورتی که شرایط اولیه ثبت نام را دارا باشند، با مراجعه حضوری غربالگری شده و مورد آزمایشات لازم قرار می گیرند و پس از تایید پزشک وارد کارآزمایی بالینی می شوند.

وی اضافه کرد: داوطلبان واکسن را در 3 مرحله در روزهای صفر، 21 و 51 دریافت خواهند کرد و یک هفته پس از تزریق هر واکسن، نمونه خون از آنان دریافت می شود تا بی خطری و ایمنی زایی واکسن مورد بررسی قرار گیرد و پس از اتمام مطالعه، گزارش نهایی برای سازمان غذا و دارو ارسال می گردد تا پس از اخذ مجوزهای لازم، واکسن به صورت عمومی برای گروه سنی مذکور تزریق شود.

وی همچنین گفت: این واکسن هم اکنون و در مرحله کارآزمایی برای این گروه سنی تنها در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تزریق می شود و از طریق سامانه Covpars3.rvsri.ac.ir امکان ثبت نام برای داوطلبان وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز