خبرگزاری کار ایران

تهیه شناسنامه ژنتیکی برای یوزپلنگ‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۳۰۹

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با وجود بحرانی بودن وضعیت یوزپلنگ، حفاظت از زیستگاه همچنان اولویت اصلی ماست و تمام تلاش مجموعه معاونت محیط زیست طبیعی برای بهبود وضعیت زیستگاه است.

به گزارش ایلنا، حسن اکبری در جلسه‌ای که برای تکثیر اسارت یوز در سالن جلسات معاونت محیط زیست طبیعی با حضور اساتید و صاحبنظران این حوزه به‌صورت مجازی و حضوری برگزار شد، افزود: به همین منظور کمیته‌هایی برای ساماندهی دام‌ها، حفاظت از زیستگاه و تکثیر در اسارت، استفاده از تمام ظرفیت‌های سازمان همچنین خرد جمعی و تصمیم‌گیری درست و مهم‌تر از همه پیگیری اجرای تصمیمات در این زمینه تشکیل و جلسات به صورت منظم و با برنامه انجام می‌شود.

وی افزود: تکثیر در اسارت می تواند به حفظ ژنوم گونه کمک و حداقل جمعیت پایه ولو با تنوع ژنی کم را در اسارت ایجاد می‌کند. برنامه داریم تا تکثیر در اسارت را ادامه دهیم و طوری برنامه‌ریزی کنیم که نقایص سال گذشته را پوشش دهیم و دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش، مسئولیت پیگیری جدی این موضوع را عهده دار شده است.

اکبری افزود: برنامه‌ای برای دست زدن به طبیعت توران برای تکثیر در اسارت نداریم و از ظرفیت‌های موجود استفاده می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان در پایان گفت: اداره کل محیط زیست استان سمنان در حال آماده سازی کلینیک صحرایی است و برنامه‌هایی هم برای تهیه شناسنامه ژنتیکی یوزهای موجود در سایت داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز