خبرگزاری کار ایران

جابه جایی امن بیش از ۷۰ هزار زائر با ۱۸۲ رام قطار به کربلای معلی تاکنون

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۴۶۴

فرمانده پلیس راه آهن پلیس پیشگیری انتظامی کشور با بیان اینکه پلیس راه آهن با بسیج تمام امکانات و به کارگیری بیش از ۱۰۰۰ نفر از کارکنان، پیشتاز خدمتگزاری به محبان اباعبدالله الحسین (ع) است گفت: علیرغم حجم انبوه مسافران صنعت ریلی برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین حسینی، تا کنون بیش از ۷۰ هزار زائر در امنیت کامل از مبداء تا مقصد جابه جا شده اند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار «حشمت اله ملکی» داشت: در راستای تحقق هرچه با شکوه‌تر این کنگره جهان اسلام، با عشق به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خدمتگزار هموطنان در اقصی نقاط کشور هستیم.

این مقام ارشد انتظامی افزود: پلیس راه آهن کشور در حماسه اربعین حسینی (ع) به منظور خدمتگزاری به زوار آن حضرت و بر حسب وظایف ذاتی با توجه به تعیین ایستگاه‌هایی که منتهی به مرزها می‌شوند با برنامه ریزی قبلی و پیاده‌سازی تاکتیک‌های عملیاتی و امنیتی لازم اقدامات خوبی به منظور تامین امنیت زائران اعزامی از طریق صنعت ریلی را به سرانجام رسانده است.

راه اندازی قرارگاه تاکتیکی خطوط ریلی ویژه اربعین حسینی (ع)

سردار ملکی با بیان اینکه پلیس راه آهن از خرداد ماه سال جاری نسبت به راه اندازی قرارگاه تاکتیکی خطوط ریلی ابوذر اربعین حسینی اقدام نموده است گفت: قرارگاه فرعی ابوذر این پلیس متشکل از پنج کمیته تخصصی و شش قرارگاه عملیاتی مستقر در محور‌های ریلی منتهی به پایانه‌های مرزی جنوب، کرمانشاه، جنوب شرق، مشهد، قم، زاگرس و تهران می‌باشد.

فرمانده قرارگاه تاکتیکی خطوط ریلی ابوذر اربعین حسینی با اشاره به اهمیت این ماموریت تصریح کرد: با تشکیل جلسات مستمر کارگروه امنیت ریلی فی مابین این پلیس و ستاد مرکزی اربعین راه آهن جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی منسجمی برای خدمت‌رسانی به زائران گرامی انجام شده است.

* فعالیت‌های پلیس راه آهن در ماموریت اربعین حسینی

فرمانده پلیس راه آهن پلیس پیشگیری کشور استقرار واحد‌های چک و خنثی‌سازی در محور‌های مواصلاتی، اختصاص نیروهای کمکی از سایر یگان‌ها و ستاد پلیس راه آهن کشور در قالب دو شیفت از تاریخ ۱۵ شهریورماه تا پایان ماموریت و بازگشت کامل زائران به میهن اسلامی، تعیین افسران بلوک در محور ریلی جنوب به منظور کیفی‌سازی اجرای مأموریت، ارتقاء اشرافیت میدانی، اطلاع‌رسانی توصیه‌های پلیسی به زائران، برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای کارکنان و برگزاری رزمایش در سطح رده‌های تابعه برای حفظ و ارتقاء آمادگی انتظام بخشی از فعالیت‌های پلیس راه آهن در این ماموریت حساس و مهم است.

 پایش هوشمندانه محورهای ریلی فعال در اربعین حسینی

این مقام ارشد انتظامی رصد و پایش مراجعان در مدخل‌های ورودی و خروجی ایستگاه‌های هدف را در پیشگیری از بروز حوادث احتمالی موثر ارزیابی کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط مسئولان بحمدالله تمامی پایانه‌های منتهی به مرز در راه آهن به صورت الکترونیکی و از طریق دستگاه‌های ایکس ری، گیت وی، جمر و سرچر در حال پایش و نظارت شبانه روزی است که علاوه بر کنترل دقیق‌تر افراد و وسایل همراه آن‌ها رضایت مسافران و زوار عزیز را نیز در پی داشته است.

 خدمت‌رسانی به زائران با برپایی موکب و زائرسرا

وی برپایی تعداد دو موکب و دو زائرسرا برای ارائه خدمات به عاشقان و دلدادگان ابا عبدالحسین (ع) توسط پلیس راه آهن را تبلور جلوه‌ای دیگر از خدمت و علاقه کارکنان پلیس راه آهن کشور به سالار شهیدان و زوار این امام همام عنوان کرد و گفت: در صدد هستیم در سال آینده با برنامه ریزی بهتر ظرفیت این موکب‌ها را افزایش دهیم.

به کارگیری بیش از هزار نفر از کارکنان در ایام منتهی به اربعین حسینی

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: پلیس راه آهن با بکارگیری بیش از ۱۰۰۰ نفر از کارکنان، راه اندازی گشت‌های درزین، فعال‌سازی گشت‌های خودرویی، موتوری و پیاده و گشت‌های رضویون، فعالیت شبانه روزی بیش از ۵۰ کلانتری و بیش از ۲۰ واحد کشف و خنثی سازی، تیم‌های سپکا در تمامی محورهای ریلی پیشتاز در خدمتگزاری به زائران حسینی (ع) است.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، جابه جایی زائران با تعداد ۱۱ رام قطار به صورت روزانه از طریق بیش از ۱۸۵ ایستگاه راه آهن انجام می‌شود و یکی از مهمترین اقدامات در این خصوص راه اندازی قطار ترکیبی عتبات از تهران به مقصد کربلای معلی است.

جابه جایی امن بیش از ۷۰ هزار زائر تا کنون

فرمانده پلیس راه آهن پلیس پیشگیری فراجا با اشاره به آمادگی پلیس راه آهن برای خدمت‌رسانی به زوار گرامی اربعین حسینی گفت: تاکنون بیش از ۷۰ هزار زائر با ۱۸۲ رام قطار به کربلای معلی اعزام شده اند.

سردار ملکی در خاتمه با بیان اینکه عزت و اقتدار پلیس در خدمتگزاری به مردم است خاطرنشان کرد: برقراری امنیت و آرامش مسافران و خدمتگزاری در موسم اربعین به زائران اباعبدالله الحسین (ع) از بزرگترین افتخارات پلیس راه آهن است و امیدواریم خدمت‌رسانی کارکنان سراسر کشور به شیفتگان و دلسوختگان سید و سالار شهیدان موجب رضایت حق تعالی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز