خبرگزاری کار ایران

تصویب اساسنامه شورای عالی تحقیقات سلامت

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۰۳۳

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: اساسنامه شورای عالی تحقیقات سلامت به تصویب شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی رسید.

به گزارش ایلنا، یونس پناهی با اعلام این خبر اظهار داشت: این اساسنامه در راستای توسعه تحقیقات سلامت و طبق اسناد بالادستی و نقشه جامع علمی سلامت و به دستور وزیر بهداشت با هدف سیاست‌گذاری، راهبری، حمایت و نظارت بر تحقیقات سلامت محور تدوین شده و اکنون به تصویب رسیده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، اظهار کرد: شورای عالی تحقیقات سلامت در وزارت بهداشت جایگاهی برای سیاست‌گذاری کلان جهت تحقیقات مسئله‌محور، بررسی نیازهای تحقیقاتی در حوزه سلامت جامعه و تعیین راه‌های ارتقای جایگاه تولید علم و مرجعیت علمی در منطقه و جهان است و باید به عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و نظارتی وزارت بهداشت در تمام زمینه‌های تحقیقات در حوزه سلامت به ایفای نقش بپردازد.

وی با بیان این که شورای عالی تحقیقات سلامت برای برنامه‌ریزی، توسعه، تسهیل و تسریع در انجام تحقیقات تقاضا‌محور است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف این شورا تعیین اولویت‌های تحقیقات در حوزه سلامت، توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز جهت رسیدن به اهداف نظام سلامت در حوزه تحقیقات و تدوین برنامه‌‌ همکاری‌های ارتباطات بین‌المللی در قلمرو تحقیقات حوزه سلامت به شمار می‌رود.

پناهی با بیان اینکه تعیین خط مشی تحقیقاتی و برنامه استراتژیک کشور در حوزه سلامت و تعیین ذینفعان نیز از دیگر محورهای اصلی فعالیت شورای عالی تحقیقات سلامت است، اعلام کرد: برقراری نظام مدیریت بهینه تحقیقات با یکپارچه‌سازی در سیاست‌گذاری و حمایت‌های مالی و بهبود فرآیندهای نظارتی، تدوین اهداف کلان و راهبردی توسعه تحقیقات حوزه سلامت در کشور از اهداف شورای عالی تحقیقات سلامت است.

وی طراحی راهکارهای آموزش و توانمندسازی هدفمند پژوهشگر در نظام سلامت، سیاست‌گذاری و تدوین راهبردهای لازم برای گسترش به کارگیری تحقیقات حوزه سلامت در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، تدوین مقررات و ضوابط ارجاع شده از سوی مراکز مختلف معاونت تحقیقات و فناوری را نیز از دیگر اهداف این شورا برشمرد.

پناهی با اشاره اینکه ریاست شورا بر عهده وزیر بهداشت است، بیان کرد: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز به عنوان نایب رییس و رییس مرکز توسعه هماهنگی و ارزشیابی تحقیقات نیز به عنوان دبیر شورا خواهند بود. معاونان بهداشت، درمان، دانشجویی و فرهنگی، آموزشی، توسعه، مدیریت و منابع و برنامه ریزی وزرات بهداشت، پرستاری و رئیس سازمان غذا و دارو از اعضای حقوقی و حقیقی شورای عالی تحقیقات سلامت به شمار می‌روند.

وی در ادامه بر ضرورت تشکیل شورای معین شورای عالی تحقیقات سلامت تاکید کرد و تصریح کرد: به منظور انجام امور تخصصی و تصمیم‌گیری در زمینه درخواست‌ها و رسیدگی به موارد مرتبط با دستورجلسه شورای عالی، شورای معین شورای عالی تحقیقات سلامت به ریاست معاون تحقیقات و فناوری و دبیری رییس مرکز توسعه هماهنگی و ارزشیابی تحقیقات نیز تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز