خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی:

هماهنگی مستمر با دولت عراق برای مدیریت زائران اربعین انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۶۰۰

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: مدیریت پنج میلیون زائر اربعین با توجه به شرایط آب و هوایی نیازمند تعامل نزدیک و قوی با طرف عراقی است و در این خصوص تعامل مستمر با دولت عراق در دستور کار است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید مجید میراحمدی در یکصد و دومین نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: براساس گزارش دریافتی از استانداران مرزی کشور، روند عبور زائران به خوبی در حال انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون  حدود دو سوم امکانات و تجهیزات مواکب انتقال داده شده است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به مشکل پیش آمده در ارتباط با عدم موافقت طرف عراقی برای ورود اتباع افغانستان و پاکستانی اظهار کرد:  در این خصوص اعلام شده این زایران تا زمان اعلام نظر نهایی دولت عراق،  وارد مرزهای کشور نشوند.

میراحمدی با بیان اینکه امسال در مراسم معنوی اربعین حسینی با دو مولفه جدی تراکم جمعیت و گرمای هوا مواجه هستیم؛ از افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای و همچنین افراد سالخورده و زنان باردار و دارای کودکان شیرخوار می خواهیم که از حضور در مراسم اربعین خودداری کنند.

وی یادآور شد: در مراسم امسال عزیران اهل سنت در دو استان کردستان و آذربایجان غربی استقبال خوبی داشتند که پیوندی شیرینی میان اهل سنت و شیعیان نمایان ساخته که این موضوع  از برکات اربعین است.

اخذ شکایات مردم از دیگر محورهای مورد اشاره میراحمدی در نشست امروز بود و در این خصوص گفت: سامانه ایران من برای دریافت شکایات مردمی ظرفیت خوبی ایجاد کرده است و هموطنان می توانند از طریق عکس و نوشتار و صوت شکایات خود را به ستاد مرکزی اربعین با سرشماره ۳۰۰۰۷۷۷۰ ارسال کنند.

موضوع حمل و نقل دیگر محور مورد اشاره در نشست امروز بود که معاون وزیر کشور در این خصوص گفت:  وزیر کشور استانداران را مکلف به همکاری با وزارت راه و شهرسازی برای تامین حمل و نقل زائران کرده است.

میراحمدی اضافه کرد: زائران عزیزی که قصد سفر به عتبات عالیات در عراق  از سه مرز باشماق، تمرچین وخسروی  دارند در نظر داشته باشند ساعت خروج از  هفت صبح تا ۶ بعداز ظهر است.

وی از مردم عزیز ایران خواست:برای کمک به حمل و نقل زائران تا ۲ روز پس از اربعین، از سفرهای غیر ضرور  اجتناب ورزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز