خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

موکب‌های عراقی از ۱۰ روز مانده به اربعین پذیرای زائران هستند/تاکید بر لزوم ثبت نام در سامانه سماح

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۴۷۰

رییس سازمان حج و زیارت بر لزوم ثبت نام در سامانه سماح تاکید کرد.

«سید صادق حسینی» رییس سازمان حج و زیارت در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه بیش از دو میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند گفت: ثبت نام در سامانه سماح تا روز قبل از اربعین ادامه دارد و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی با اشاره به ارائه خدمات موکب‌ها در عراق به زائران در ایام اربعین ادامه داد: خدماتی که موکب‌های عراقی ارائه می‌دهند، معمولا در همان ده روز منتهی به اربعین است برخی از عزیزان ممکن است سفرهای خود را از هم اکنون آغاز کرده باشند لذا انتظار پذیرایی‌های داخل را عراق را نداشته باشند به صورت رسمی تقریبا از ده روز مانده به اربعین پذیرایی موکب‌ها آغاز می‌شود.

رییس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: پیش از این موعد زائران باید هزینه خدمات را بپردازند. روز بعد از اربعین نیز ارائه خدمات با پرداخت هزینه به زائران است.

حسینی تصریح کرد: این را هم تاکید می‌کنم عزیزانی که به زیارت حضرت سیدالشهدا مشرف می‌شوند طول مسیر را بسیار کوتاه کنند و بلافاصله برگردند تا فرصت در اختیار همه هموطنان قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که تخمین می‌زنید چه تعداد زائر امسال برای سفر راهپیمایی اربعین حضور پیدا کنند، گفت: ما پیش بینی می‌کنیم حدود ۴ میلیون امسال مشرف شوند. هفت سال پیش جمعیت زائرانی که به سفر اربعین رفتند ۵۰ هزار نفر بود امروز صحبت از پیش بینی ۴ میلیون است بنابراین حدود ۱۰۰ برابر افزایش داشته است.

رییس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: زائرانی که قصد دارند از طریق هوایی به عتبات سفر کنند حتما باید در سامانه سماح ثبت نام کنند. تا بتوانند از این طریق بلیت هواپیما تهیه کنند اگر کد ملی متقاضی بلیت در سامانه سماح نباشد بلیت تخصیص پیدا نمی‌کند.

حسینی تاکید کرد: همچنین افرادی که به صورت گروهی سفر می‌کنند اگر در سامانه سماح ثبت نام نکرده باشند نمی‌توانند از برای سفر اتوبوس اجاره کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز