خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس تهران بزرگ خبر داد:

اجرای طرح‌های ویژه‌ پلیس و دستگاه قضایی در خصوص مقابله با سرقت و زورگیری

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۹۴۱

رئیس پلیس تهران بزرگ از اجرای طرح های ویژه‌ مشترک پلیس و دستگاه قضایی در خصوص مقابله با سرقت و زورگیری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در نشست خبری خود که ظهر امروز برگزار شد، گفت: پلیس یک مجموعه بسیار پرکار است. پلیس تهران اگر به صورت مداوم اطلاع رسانی دارد به دلیل این است که اقدامات گسترده ای دارد و روز به روز تلاش ما بیشتر می شود وبه رغم اینکه جرایم در حال افزایش است توانستیم سرانه‌ جرم در تهران را که ۳۰ درصد بود به ۱۹ درصد برسانیم.

وی ادامه داد: در جلسه ای که با دادستان کل کشور داشتیم قرار شد طرح های ویژه‌ مشترک پلیس و دستگاه قضایی در خصوص مقابله با جرایم به ویژه سرقت و زورگیری برگزار شود.

وی درباره گشت امنیت اخلاقی گفت: براساس قانون رعایت شئونات اسلامی الزامی است. شئونات اسلامی باید در معابر خیابانها، تاکسی مترو و ... رعایت شود در این رابطه ۳۳ دستگاه هم مسئولیت دارند و اقداماتی هم صورت گرفته است.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه برخی از این ۳۳ دستگاه نه تنها ترک فعل دارند بلکه به پلیس هم که وظیفه اش را انجام می‌دهد ایراد می گیرند، این موضوع انصاف نیست، گفت: صدها ماموریت در حال انجام است حال دو اشتباه هم ایجاد می شود و ما هم عذرخواهی کردیم‌.

وی ادامه داد: تقریبا همه اقدامات ما در این زمینه ایجابی است. در طول روز دهها کلاس و کار توجیهی و ارشادی انجام می شود. ما محترمانه و مودبانه برخورد می کنیم و نگاه این است که این افراد زنان و دختران و مردان محترم این جامعه هستند و با زبان ادب با آنها برخورد می شود. ما  همه مردم را دوست داریم.

سردار رحیمی درباره تغییر رفتار و عملکرد کلانتری ها در تهران  تصریح کرد: براساس طرح مکنا اقدامات ما در کلانتری ها با جدیت دنبال می شود روزانه بین ۱۵ تا ۱۷ هزار مراجعه به رده های پلیس است تا خدمات دریافت کنند بنابراین این مراکز باید در  محیط اصلاح رفتار و فرایندها تلاش کنند تا خدمات به سرعت به مردم ارائه شود. گفتمان رفتار و عملکرد پلیس باید مطابق با شعار مردم مداری باشد ما خادم مردم هستیم و در این مسیر تلاش می کنیم.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: اقدامات ایجابی در تمام پلیس‌ها صورت می گیرد و بخش اعظمی از انرژی پلیس راهور در آموزش به رانندگان متخلف سپری می شود ما خودمان را فدایی مردم می دانیم و تمام اقدامات مان باید در مسیر آرامش و امنیت مردم باشد و در این زمینه برنامه ریزی می کنیم.

وی تاکید کرد: ما نقد را می پذیریم تعریف پلیس جامعه محور این است که نقد پذیر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز