خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت بنیاد شهید:

بنیاد شهید دو هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهکار است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۶۰۱

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با توجه به اینکه طی ۳ الی ۴ سال آینده ۵۰ درصد ایثارگران در سن سالمندی هستند، راه‌اندازی خانه های ایثار را در دستور کار قرار داده ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا عباسپور، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری خود که ظهر امروز برگزار شد، گفت: برای اینکه در درمان ایثارگران مدیریت داشته باشیم هرم سلامت تعریف شده است، تا بتوانیم همه خدمات را ارایه دهیم.

وی ادامه داد: همه ایثارگران تحت پوشش بیمه پایه که بیمه سلامت هستند قرار دارند و حدود ۹۵۰ هزار نفر را شامل می‌شود.  سایر ایثارگران تحت پوشش دستگاه‌های مربوطه هستند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: یک میلیون و ۶۲۰ هزار نفر از ایثارگران تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند. ایثارگران بدون نیاز به مراجعه به بنیاد از خدمات بیمه ای استفاده می کنند.

عباسپور درباره پایش سلامت ایثارگران گفت: با همکاری بیش از ۱۴۰۰ پزشک عمومی در کشور که با بنیاد در قرارداد هستند خدمات ارائه می دهیم. جانبازان بیش از ۵۰ درصد، پدران و مادران و همسران شهید و ایثارگران صعب العلاج تحت پایش سلامت هستند. پایش سلامت برای ۲۱۰ هزار نفر شامل می شود که در سال گذشته ۱۴۹ هزار نفر پایش شدند و از ابتدای سال بیش از ۶۵ هزار نفر از ابتدای سال پایش سلامت شده اند.

وی اردوهای تفریحی و درمانی گفت: ضمن شرکت در این اردوها آموزش به این افراد ارائه می شود.

او درباره راه اندازی کلینیک های تخصصی گفت: در بیمارستان خاتم الانبیا و ساسان کلینیک های تخصصی راه اندازی کرده ایم و خدمات تخصصی به ایثارگران در این کلینیک‌ها پرداخت می شود.همچنین در طی چند سال گذشته متخصصانی در زمینه درمان بیماران شیمیایی شناسایی و به ایران دعوت کرده بودیم تا ضمن آموزش به پزشکان ایرانی درمان ایثارگران را نیز انجام دهند. با این اقدام بحث اعزام به خارج به حدود یک الی دو نفر کاهش پیدا کرده است ما تلاش کردیم خدمات درمانی را در کشور ارائه دهیم.

وی درباره افزایش تخت های بیمارستانی گفت: دو هزار تخت به بیماران خدمت ارائه می دهد و تلاش داریم این تعداد را به ۷ هزار نفر برسانیم. همچنین نیاز ما به تخت روانپزشکی است در حال حاضر هزار تخت در ده بیمارستان برای بنیاد خدمت ارائه می دهد تلاش می کنیم این تعداد را به ۴ هزار تخت افزایش دهیم و در سال جاری ۳۰۰ تخت اضافه خواهد شد.

عباسپور تصریح کرد: ۲۰ درصد جامعه ایثارگران در سن سالمندی هستند در ۳ الی ۴ سال آینده ۵۰ درصد ایثارگران در سن سالمندی هستند از همین رو ایجاد خانه های ایثار از برنامه های ما است که ظرف دو سال آینده در ۱۲ استان راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین باتوجه به اینکه ترابری درمان نیاز به به روز رسانی دارد افزایش آمبولانس را در دستور کارقرار دادیم ۱۹ دستگاه خریداری کردیم و تا پایان سال ۵۰ دستگاه خریداری خواهد شد.به روزرسانی تجهیزات پزشکی ایثارگران از برنامه های ما است.

به گفته وی بنیاد شهید در حال حاضر دو هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهکار است.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز