خبرگزاری کار ایران

رکوردشکنی دانش‌آموز شناگر ایرانی در قونیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۵۸۸

رئیس انجمن شنای دانش‌آموزی پسران گفت: دانش‌آموز شناگر ایرانی توانست در قونیه رکوردشکنی کند.

به گزارش ایلنا به نقل از فدراسیون ورزش دانش‌آموزی، ایمان یابنده با اشاره به رکوردشکنی یک دانش‌آموز اهل نیشابور در مسابقات کشورهای اسلامی اظهار کرد: ابوالفضل سام تنها دانش‌آموز شرکت کننده در مسابقات کشورهای اسلامی است که در روز اول این مسابقات رکورد ۲۰۰ متر کرال پشت را ترقی داد و امروز هم رکورد ۵۰ متر کشور در رده جوانان را شکست. سام با اینکه شناگر رده جوانان است اما دو رکورد کشوری را در رده بزرگسالان هم ترقی داده است. 

وی در پاسخ به این سوال که مسابقات شنای دانش‌آموزی چقدر مورد استقبال دانش‌آموزان قرار گرفته است گفت: امسال متأسفانه تا حدودی برنامه‌های ورزشی دانش‌آموزان تحت‌الشعاع شیوع کرونا قرار گرفت و برخی تیم‌ها مثل کرمانشاه از حضور در این مسابقات انصراف دادند با این حال ۲۲ تیم برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کردند که به نظرم آمار خوبی است و تفاوت چندانی به لحاظ کمی نسبت به دوره‌های قبل نداشته است اما از نظر کیفی سطح بسیار بهتری نسبت به دوره‌های گذشته دارد حتی پیش‌بینی می‌شود با توجه به سطح آمادگی دانش‌آموزان رکوردهای کشوری جابه‌جا شود. 

رئیس انجمن شنای دانش‌آموزی ادامه داد: ۲۲۰ نفر شناگر، مربی و سرپرست در رده پسران شرکت کرده‌اند. البته این آمار بر اساس ثبت‌نام اولیه است ممکن است لحظه آخر انصرافی داشته باشیم. به طور مثال گیلان هم به دلیل ابتلای دو شناگرش اعلام انصراف کرد. 

وی در خصوص استقبال از رشته شنا در مدارس خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته آموزش و پرورش طرحی تحت عنوان صباح پیشنهاد کرد که نواقصی داشت و مشکلاتی که سر راه بود نتوانستیم به هدف مد نظر برسیم اما طرح مذکور با اصلاحات و تغییرات مجدد ارائه شده است و بنا داریم با طرح مشارکتی، شرایط حضور دانش‌آموزان با هزینه کمتر در استخرهای تحت قرارداد آموزش و پرورش را برای آموزش و تمرین، فراهم کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز