خبرگزاری کار ایران

فصاحت در میز ملی خرما مطرح کرد؛

لزوم حمایت و توجه ویژه به کشاورزان/ صادرات حدود ۴۰۰ هزار تن خرما در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۱۸۹

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران بر لزوم حمایت و توجه ویژه به کشاورزان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران درباره جزئیات پنجمین میز ملی خرما اظهار کرد: این میز در دشتستان بوشهر با حضور مهمانان خارجی و سایر مسئولان کشور به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

وی افزود: خرما یکی از محصولات ویژه کشور است که بیش از ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن در سال محصول دارد و این محصول نقش بسیار مهمی در سبد صادراتی کشور دارد.

فصاحت بیان کرد: ما سال گذشته نزدیک به ۴۰۰ هزار تن خرما به کشورهای دیگر صادر کردیم و خرما جایگاه ویژه‌ای در تغذیه خانواده های ایرانی دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: ما در سازمان میادین می‌توانیم در زمینه واگذاری غرفه نسبت به عرضه مستقیم کالا اقدام کنیم تا تولیدکنندگان محصولات خود را به صورت مستقیم عرضه کنند.

وی ادامه داد: امید است در زمینه صادرات بتوانیم کمکی را به تولید کنندگان داخلی داشته باشیم؛ در منطقه دشتستان سالانه بیش از ۱۷۵ هزار تن خرما تولید می‌شود که نقش مهمی در استان بوشهر ایفاء می کند.

فصاحت با بیان اینکه رقم خرمای این منطقه از نوع کبکاب است گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد خرمای این منطقه از نوع زاهدی است و امید است محصول خوبی را از خرمای کبکاب و زاهدی این منطقه برای میادین پایتخت خریداری کنیم و در دسترس جمعیت ۱۴ میلیونی تهران قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران بیان کرد: وزارت جهادکشاورزی برای عرضه محصول ارزان به مصرف کننده، باید از کشاورزان حمایت ویژه‌ای داشته باشد تا فعالیت های ما در حوزه بازار اثر گذاری بالایی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز