خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

دانش آموزان تارک تحصیل را به مدرسه برمی‌گردانیم/ واکنش آموزش و پرورش به ۹۳۰ اخطار آتش نشانی به مدارس شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۷۰۵

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: معاونت ابتدایی ما دانش آموزانی که احیانا تارک تحصیل هستند را شناسایی می‌کنند و با استفاده از ظرفیت‌های برون سازمانی موانعی که موجب ترک تحصیل شده را رفع می‌کنند و این دانش آموزان را به مدرسه برمی‌گردانیم.

«علیرضا کریمیان» مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد دانش آموزان نخبه مدارس و برنامه‌ریزی برای هدایت آن‌ها گفت: یکی از وظایفی که در مدارس ما و مدیران به صورت ویژه دنبال می‌کنند، بحث شناسایی استعدادهای متنوعی دانش آموزان و هدایت آن‌ها به سمت مسیر اصلی است که به عنوان یک دغدغه همکارانم این موضوع را در نظر دارند.

کریمیان در ادامه با تاکید به اینکه تنوع رشته‌‌ها می‌تواند به شناسایی و هدایت نخبگان کمک کند، تصریح کرد: طبیعتا در حوزه‌های مختلفی که در مدارس داریم و انواع رشته‌هایی که در دبیرستان‌ها تدریس می‌شود، همچنین هنرستان‌ها و تنوعی که در رشته‌ها دارند و مباحث هنرستان‌های تربیت بدنی و… دانش آموزان را متناسب با ظرفیت‌ها و استعدادهایی که دارند، به مسیر مناسب هدایت می‌کنند. از سوی دیگر، استعدادهای فرهنگی و هنری دانش آموزان نیز در کانون‌هایی که در این زمینه فعال هستند به سمت مسیری که استعداد دارند هدایت می‌شود تا در نهایت به شکوفایی برسند. 

او در ادامه در پاسخ به این پرسش که برنامه‌های آموزش و پرورش شهر تهران برای کودکان کار و دانش آموزان ترک تحصیل کرده پیش از بازگشایی مدارس چه بوده است، توضیح داد: یکی از وظایف معاونت ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران بررسی همین مسئله است و دانش آموزانی که احیانا تارک تحصیل هستند را شناسایی می‌کنند و با ورود به این موضوع حتی با استفاده از ظرفیت‌های برون سازمانی موانعی که موجب شده این افراد ترک تحصیل کنند را رفع می‌کنند و این دانش آموزان را به مدرسه برمی‌گردانیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در مورد ۹۳۰ اخطار آتش نشانی به مدارس شهر تهران و طرح این مسئله از سوی دادستان تهران توضیح داد: آموزش و پرورش بهره بردار است و کسانی که باید فضای مناسب آموزشی را در اختیار آموزش و پرورش بگذارند تا آموزش و پرورش بتواند خدمت ارائه دهد، دستگاه‌های دیگری هستند به عنوان مثال اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس باید فضاها را برای ما مهیا کند یا مقاوم‌سازی انجام دهد و یا فضاهای تازه ایجاد کند. بخشی از موضوع هم برعهده شهرداری و بخشی دیگر برعهده اداره راه و شهرسازی است. ما هم به عنوان دستگاه بهره بردار مطالباتی داریم و از اینکه محیط‌های آموزشی‌مان محیط‌هایی نو، سالم، ایمن و بانشاط باشند استقبال می‌کنیم. 

او در خاتمه اظهار کرد:‌ همکاران در نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس می‌توانند در رابطه به ۹۳۰ اخطار پاسخ بدهند. ما تخصص مهندسی و فنی در رابطه با اینکه مدارس ایمن باشند یا نباشند نداریم. آموزش و پرورش وظیفه‌اش تعلیم و تربیت است و هیچ کدام از همکارانم تخصص فنی و مهندسی در خصوص ساختمان ندارند و حوزه تخصصی که می‌تواند ارزیابی کند و بگوید فضا مناسب هست یا نیست، اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس است.

انتهای پیام/
فاطمه رستمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز