خبرگزاری کار ایران

بانک خون پیش بیمارستانی در آمبولانس‌های هوایی مستقر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۶۲۷

بر اساس تفاهم نامه مابین مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران و رییس سازمان اورژانس کشور با عنوان " تأمین بانک خون پیش بیمارستانی اورژانس ۱۱۵ "، بانک خون پیش بیمارستانی در آمبولانس های هوایی مستقر خواهد شد.

به گزارش ایلنا،  در جلسه امضای تفاهم نامه تأمین بانک خون پیش بیمارستانی اورژانس ۱۱۵، عباس صداقت، مدیرکل دفتر مدیرعامل و همکاری‌های بین‌المللی و سخنگوی سازمان انتقال خون کشور این رویکرد را اتفاق ارزشمندی در نظام سلامت کشور دانست که می‌تواند جان بسیاری از مجروحین سوانح را نجات داده و از صدمات جسمانی جراحات ناشی از حوادث کاست.  
 
همچنین در این نشست  میعادفر، رییس سازمان اورژانس کشور  گفت: ایران، کشوری حادثه خیز است و هموطنان، لحظه به لحظه در معرض سوانح به ویژه سوانح جاده ای و حوادث غیرمترقبه قرار دارند. البته سفرها در دوران همه گیری بیماری کرونا به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته بود، اما بعد از برطرف شدن محدودیت های کرونایی و افزایش سفرها موجب رشد ۹ درصدی حوادث شد.
 
وی افزود: بنابراین در دسترس بودن خون یا فرآورده های خونی در محل سانحه می تواند تأثیر فراوانی در کاهش مرگ و میر  یا عوارض ناشی از تصادفات داشته باشد.
 
میعادفر تصریح کرد: در کشورمان در حال حاضر حدود ۵۰ پایگاه اورژانس هوایی وجود دارد که عمدتأ در بیمارستان های دارای بانک خون مستقرند که با حمایت و همراهی سازمان انتقال خون کشور استقرار بانک خون پیش بیمارستانی در آمبولانس های هوایی می تواند در مأموریت های امدادرسانی، پیش از انتقال بیماران به اورژانس بیمارستان، امکان تزریق خون را به مجروحین دارای جراحات وسیع و خونریزی دهنده و نیازمند خون، در محل حادثه فراهم سازد و بدین ترتیب آسیب به ارگان های حیاتی ناشی از جراحات را کاهش داد.
 
در ادامه این نشست، دکتر جمالی،  مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور گفت: بهره‌مندی از ظرفیت های موجود باعث هم افزایی توانمندی های بخش های مختلف نظام سلامت در ارائه خدمات هر چه تخصصی تر در حفظ و ارتقای سلامت هموطنان کشورمان می‌شود.
 
وی افزود: گسترش تسهیلات پزشکی موجود یکی از جنبه های عدالت در توزیع خدمات سلامت به شمار می رود که همه ما متعهد و موظف به اجرای این مأموریت خطیر هستیم. حتی دقایقی تسریع در تزریق خون به مجروحین حوادث و سوانح، می تواند از ایجاد شوک در جراحات سنگین یا مرگ و صدمات ناشی از جراحات پیشگیری کند. بر این اساس ضرورت دارد در اولین فرصت ممکن با تشکیل کارگروه مشترک فنی، دستورالعمل اجرایی این برنامه بسیار مهم و حیاتی تدوین و اجرائی شود.
 
جمالی تاکید کرد: همه امکانات طرفین باید در خدمت این مأموریت قرار گیرد تا این هدف با بالاترین کیفیت عملیاتی شده، هیچ امری موجب ایجاد وقفه یا مانع اجرایی شدن آن نشود.
 
گفتنی است بانک خون پیش بیمارستانی به منظورتزریق خون  به مصدوم یا بیمار  نیازمند  به خون در حین انتقال  و پیش از رسیدن به مراکز درمانی به جهت  استفاده از زمان طلایی تزریق خون تامین می شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز