خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منصوب شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۹۲۵

طی حکمی از سوی وزیر آموزش‌وپرورش؛ «حامد علامتی» به‌عنوان «مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» منصوب شد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، متن حکم یوسف نوری به شرح زیر است: 

جناب آقای حامد علامتی

با توجه به تعهد، تجارب و شایستگی ارزنده جنابعالی، به استناد ماده ۱۳ اساسنامه و صورت‌جلسه مجمع عمومی عادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورخ ۲۵ تیر ماه۱۴۰۱، به‌موجب این ابلاغ به‌عنوان «مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» منصوب می‌شوید. 

امید است با اتکال به خداوند متعال، پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و سیاست‌های ریاست محترم جمهوری در تحقق برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش دولت سیزدهم موفق و مؤید باشید. در این راستا، رعایت اصول «عدالت محوری»، «انقلابی گری»، «مردم‌داری»، پاکدستی و فساد ستیزی» و «قانون مداری» دولت مردمی الزامی است. 

انتظار می‌رود، ضمن در نظر قرار دادن مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سیاست‌های کلی ایجاد تحول در آموزش‌وپرورش، سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و قوانین و مقررات آموزش‌وپرورش با همکاری شورای معاونان وزارت متبوع در پیگیری موارد ذیل با رویکرد تحولی اهتمام و جدیت داشته باشید و علاوه بر گزارش مستمر فرآیندها، نتیجه اقدامات را در پایان خردادماه هرسال به اینجانب گزارش نمایید: 

ساماندهی امکانات و خدمات کانون در جهت تحقق هدف شرکت که در ماده ۷ اساسنامه کانون تصریح شده است. 

بهینه‌سازی و فعلیت‌بخشی به نقش هیأت امنا و هیأت مدیره کانون. 

تقویت نهاد مدرسه به‌عنوان بستر اصلی تربیت و حلقه اتصال نظام تعلیم و تربیت و خانواده از طریق طراحی و اجرای برنامه‌های مؤثر با مشارکت معاونت‌ها و سازمان‌های ستادی. 

تمرکز ویژه‌برنامه‌های کانون در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها بر دوره پیش از دبستان و مهدکودک‌ها با هماهنگی و همکاری سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک. 

زمینه‌سازی تقویت ساحت زیبایی‌شناختی و هنری کودکان از طریق افزایش کیفی و کمی تولید و عرضه محصولات چندرسانه‌ای، بازی‌های متناسب با دوره کودکی و نوجوانی و مبتنی بر فرهنگ ایرانی – اسلامی، فیلم سینمایی، نمایش و…

زمینه‌سازی برای تربیت نسلی جدید از هنرمندان و نویسندگان انقلابی در عرصه هنر و ادبیات کودک و نوجوان. 

جذب، تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی متخصص، کارآمد و انقلابی و واسپاری مسئولیت‌ها به نیروهای جوان متخصص انقلابی در تمام واحدها و مراکز وابسته به کانون. 

ساماندهی شبکه توزیع آثار هنری، فرهنگی و ادبی تولیدشده در کانون و افزایش چشمگیر مخاطبان فعال کانون. 

هم‌افزایی و انجام فعالیت‌های مشترک با معاونت پرورشی و فرهنگی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و سازمان صداوسیما در راستای توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در میان دانش آموزان با تأکید بر تقویت هویت ملی و انقلابی ایشان. 

افزایش محسوس تعداد آثار فاخر مبتنی بر ایرانی- اسلامی و انقلاب اسلامی انتشارات کانون در حوزه ادبیات کودک و نوجوان. 

اهتمام ویژه در شناسایی استعدادهای هنری، ادبی و فکری و هم‌افزایی با معاونت‌های مربوط در وزارت آموزش‌وپرورش در این زمینه. 

ارتقای کمی و کیفی مراکز عرضه کتاب و آموزش‌های فرهنگی و هنری وابسته به کانون متناسب با مبانی و اهداف انقلاب اسلامی با اولویت مناطق کم برخوردار؛ 

طراحی و توسعه الگوهای جدید خردپروری (تربیت فکری) بر اساس مبانی اندیشگانی اسلامی با به‌کارگیری ظرفیت مجموعه‌های انقلابی مردمی در این زمینه. 

تحول در زمینه تولید نمایش، تئاتر، فیلم و محصولات چندرسانه‌ای در حوزه کودک و نوجوان بر اساس آرمان‌ها و مبانی انقلاب اسلامی. 

بهبود عملکرد دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در جهت تقویت تولید و توزیع اسباب‌بازی‌های دارای رویکرد تربیتی متناسب با فرهنگ ایرانی – اسلامی. 

توفیق روزافزون جناب‌عالی را در انجام وظایف محول از خداوند قادر متعال مسئلت دارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز