خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی:

رتبه‌بندی مدارس غیردولتی، در تعیین میزان شهریه اثرگذار است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۶۴۷

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بر حمایت جدی از مدارس و مراکزی که صلاحیت حرفه‌ای مدرسه داری را دارند، تأکید کرد و گفت: مانع زدایی از مسیر حضور مردم و نهادهای مذهبی و انقلابی برای کمک به آماده‌سازی و تربیت تمام ساحتی آینده‌سازان این کشور برای زندگی طیبه‌ فردی، خانوادگی و اجتماعی از برنامه‌های آموزش‌وپرورش است.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، احمد محمودزاده در جمع مؤسسین مدارس و مراکز غیردولتی چابهار بر حمایت جدی وزارت آموزش‌وپرورش از مدارس و مراکز غیردولتی که اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و خدمات آموزشی و تربیتی حرفه‌ای را در برنامه مدارس خود قرار داده‌اند، تأکید کرد و گفت: افرادی که وارد حوزه مدرسه داری و تأسیس مدرسه غیردولتی می‌شوند، باید واجد صلاحیت‌های علمی، اخلاقی، اجرایی و توانایی مالی باشد.

وی بر پاسخگو بودن مدیران و مؤسسان مدارس غیردولتی تأکید کرد و گفت: مجوز مدارس و مراکز غیردولتی به مؤسسینی اعطا خواهد شد که صلاحیت حرفه‌ای مدرسه داری را داشته باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: نگاه‌های موافق و مخالف درباره عملکرد مدارس دولتی و غیردولتی وجود داشته است، اما در مدارس و مراکز غیردولتی با رعایت قانون مداری، شفافیت، نظارت و ارائه خدمات آموزشی و تربیتی ویژه و تمرکز بر تربیت چندساحتی می‌توانیم عملکرد مناسبی در مدارس غیردولتی داشته باشیم.

محمودزاده تأکید کرد: برنامه آینده، حمایت از مدارس غیردولتی حقیقی، گسترش مدارس غیردولتی وابسته حقوقی است و مدارس غیردولتی وابسته ظرفیت‌های بالقوه فراوانی دارند که اگر بالفعل شوند، به آموزش‌وپرورش کمک خواهند کرد و باید با تسهیل فرآیندها و بازنگری در قوانین زمینه بهره‌گیری از ظرفیت‌های نیکوکاری، خیری و به‌کارگیری توان نهادهای دولتی و غیردولتی، مذهبی و انقلابی، زمینه‌ساز تحول در آموزش‌وپرورش کشور باشیم.

وی با اشاره به نقش بزرگ آموزش‌وپرورش در تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد افزود: تربیت نیروی انسانی آموزش‌ دیده به‌عنوان مهم‌ترین رسالت آموزش‌وپرورش به شمار می‌رود و در کشور ما هم بر اساس اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب اصلی‌ترین عامل خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی نیروی انسانی محسوب می‌شود.

وی توانمندسازی نیروی انسانی در مدارس غیردولتی را مهم ارزیابی کرد و افزود: ارتقای توانمندی و انگیزه سرمایه انسانی وزارت آموزش‌وپرورش به‌ویژه معلمان از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های آینده سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی است و در همین راستا تلاش می‌کنیم با عقد تفاهم‌نامه با دانشگاه فرهنگیان معلمان مدارس غیردولتی تحت آموزش‌های لازم قرار گیرند.

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی کیفیت‌بخشی را یک اصل مهم در مدارس و مراکز غیردولتی برشمرد و گفت: تعیین شهریه مدارس و مراکز غیردولتی به کیفیت شاخص‌های آموزشی و پرورشی مدارس وابسته است و رتبه‌بندی مدارس در مقدار تعیین شهریه اثرگذار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز