رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی:
رتبهبندی مدارس غیردولتی، در تعیین میزان شهریه اثرگذار است
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی بر حمایت جدی از مدارس و مراکزی که صلاحیت حرفهای مدرسه داری را دارند، تأکید کرد و گفت: مانع زدایی از مسیر حضور مردم و نهادهای مذهبی و انقلابی برای کمک به آمادهسازی و تربیت تمام ساحتی آیندهسازان این کشور برای زندگی طیبه فردی، خانوادگی و اجتماعی از برنامههای آموزشوپرورش است.
به گزارش ایلنا از مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، احمد محمودزاده در جمع مؤسسین مدارس و مراکز غیردولتی چابهار بر حمایت جدی وزارت آموزشوپرورش از مدارس و مراکز غیردولتی که اجرای سند تحول بنیادین آموزشوپرورش و خدمات آموزشی و تربیتی حرفهای را در برنامه مدارس خود قرار دادهاند، تأکید کرد و گفت: افرادی که وارد حوزه مدرسه داری و تأسیس مدرسه غیردولتی میشوند، باید واجد صلاحیتهای علمی، اخلاقی، اجرایی و توانایی مالی باشد.
وی بر پاسخگو بودن مدیران و مؤسسان مدارس غیردولتی تأکید کرد و گفت: مجوز مدارس و مراکز غیردولتی به مؤسسینی اعطا خواهد شد که صلاحیت حرفهای مدرسه داری را داشته باشند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی گفت: نگاههای موافق و مخالف درباره عملکرد مدارس دولتی و غیردولتی وجود داشته است، اما در مدارس و مراکز غیردولتی با رعایت قانون مداری، شفافیت، نظارت و ارائه خدمات آموزشی و تربیتی ویژه و تمرکز بر تربیت چندساحتی میتوانیم عملکرد مناسبی در مدارس غیردولتی داشته باشیم.
محمودزاده تأکید کرد: برنامه آینده، حمایت از مدارس غیردولتی حقیقی، گسترش مدارس غیردولتی وابسته حقوقی است و مدارس غیردولتی وابسته ظرفیتهای بالقوه فراوانی دارند که اگر بالفعل شوند، به آموزشوپرورش کمک خواهند کرد و باید با تسهیل فرآیندها و بازنگری در قوانین زمینه بهرهگیری از ظرفیتهای نیکوکاری، خیری و بهکارگیری توان نهادهای دولتی و غیردولتی، مذهبی و انقلابی، زمینهساز تحول در آموزشوپرورش کشور باشیم.
وی با اشاره به نقش بزرگ آموزشوپرورش در تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد افزود: تربیت نیروی انسانی آموزش دیده بهعنوان مهمترین رسالت آموزشوپرورش به شمار میرود و در کشور ما هم بر اساس اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب اصلیترین عامل خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی نیروی انسانی محسوب میشود.
وی توانمندسازی نیروی انسانی در مدارس غیردولتی را مهم ارزیابی کرد و افزود: ارتقای توانمندی و انگیزه سرمایه انسانی وزارت آموزشوپرورش بهویژه معلمان از مهمترین اقدامات و برنامههای آینده سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی است و در همین راستا تلاش میکنیم با عقد تفاهمنامه با دانشگاه فرهنگیان معلمان مدارس غیردولتی تحت آموزشهای لازم قرار گیرند.
رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی کیفیتبخشی را یک اصل مهم در مدارس و مراکز غیردولتی برشمرد و گفت: تعیین شهریه مدارس و مراکز غیردولتی به کیفیت شاخصهای آموزشی و پرورشی مدارس وابسته است و رتبهبندی مدارس در مقدار تعیین شهریه اثرگذار است.