خبرگزاری کار ایران

اعزام هزار دانشجوی دکتری برای فرصت تحقیقاتی ۶ ماهه به خارج از کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۶۴۰

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان وزارت علوم گفت: امسال هزار نفر تحت عنوان فرصت تحقیقاتی ۶ ماهه به خارج از کشور اعزام شوند.

به گزارش ایلنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، محمد محمدی مسعودی مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان وزارت علوم در آئین پایانی شانزدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در مشهد با بیان اینکه ۱۲ پست رایزن علمی در دنیا داریم، اظهار کرد: پیش از این فقط سه پُست فعال بود و در دولت سیزدهم با نگاه و مأموریت جدید، به دنبال فعال کردن همه آن‌ها هستیم. 

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تاکنون ۶ رایزن علمی مشخص شده‌اند و تا مهرماه کار خود را آغاز خواهند کرد. 

محمدی مسعودی بیان کرد: بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو از ۱۱۷ کشور برای سال تحصیلی جاری در دانشگاه‌های مختلف ایران جهت پذیرش ثبت‌نام کرده‌اند. 

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دستیابی به مرجعیت علمی از برنامه‌های مهم است و دولت سیزدهم بنا دارد، زیرساختهای لازم را فراهم کند تا بتوان در این مساله گام‌های بزرگی برداشت. 

محمدی مسعودی ادامه داد: اگر بتوانیم به نحو احسن دانشگاه‌های خود را در رشته‌های مختلف معرفی کنیم، رغبت دانشجویان خارجی به تحصیل در ایران بیشتر می‌شود. 

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم اظهار کرد: بر طبق آمارهای رسمی نزدیک به ۱۰۰ هزار دانشجو در خارج از کشور تحصیل می‌کنند که البته آمارهای غیر رسمی بیش از این تعداد حکایت دارد در هر حال همه آن‌ها برای کشورمان فرصت به شمار می‌روند. 

تحصیل ۹۵ هزار و ۹ دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور

در ادامه محمد امین غفارزاده، معاون امور دانشجویی و بورس مدارس خارج از کشور وزیر امور خارجه نیز در این مراسم اظهار کرد: طبق آمار رسمی ۹۵ هزار و ۹ دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور تحصیل می‌کنند که البته آمار غیررسمی بیش از این است. 

معاون امور دانشجویی و بورس مدارس خارج از کشور وزیر امور خارجه افزود: از این تعداد حدود ۵۰ هزار نفر در مقطع دکترا، حدود ۳۱ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و حدود ۱۵ هزار نفر در مقطع کارشناسی سرگرم دانش‌اندوزی هستند. 

وی اظهار کرد: از این دانشجویان ۵۱ درصد در کشورهای اروپایی، ۲۴ درصد در آمریکا، ۲۱ درصد در کشورهای آسیایی و بقیه در اقیانوسیه و آفریقا به تحصیل اشتغال دارند. 

غفارزاده گفت: البته دانشجویان دیگری نیز هستند که در دانشگاه‌های غیرمعتبر تحصیل می‌کنند و یا به نمایندگی‌های وزارت خارجه مراجعه نکرده‌اند تا نام آن‌ها در سامانه ثبت شده باشد. 

معاون امور دانشجویی و بورس مدارس خارج از کشور وزیر امور خارجه گفت: نیروهای جوان خارج از کشور، از سرمایه‌های انسانی ایران هستند که باید نهایت استفاده را از آنان بکنیم تا به قله‌های پیشرفت برسیم. 

وی ادامه داد: نخستین مرحله اعزام دانشجویان ایرانی به خارج از کشور در سال ۱۱۹۰ شمسی با راهی شدن ۲ دانشجو به کشور انگلستان انجام شد. 

شایان ذکر است؛ شانزدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور با حضور ۶۵ دانشجو اول مرداد در مشهد آغاز شد و امروز به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز