خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور دانشجویان مطرح کرد:

انقلاب اسلامی باعث شد روند توسعه از مرکز- پیرامون به پیرامون- مرکز تغییر یابد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۴۰۹

معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران باعث شد تا روند رشد و توسعه از مرکز-پیرامون، به پیرامون- مرکز تغییر مسیر دهد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در مراسم معارفه رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: در زمان قبل از انقلاب اسلامی، سیاست رژیم، مرکز- پیرامون بود، با این نگاه که اگر مرکز تقویت شود، استان‌ها و شهرها دور از مرکز نیز به مرور رشد و توسعه خواهند یافت، ولی مردم هر چه انتظار کشیدند چنین اتفاقی رخ نداد. 

وی افزود: امروز به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی، به این نگاه و سیاست خط بطلان کشیده شد و از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی مستضعفین و پیرامون اولویت یافتند تا زمینه برای پیشرفت کل سرزمین معنا پیدا کند. این نگرش از همان زمان تثبیت شده است، هر چند چالش‌های زیادی برای عملی شدن آن وجود دارد. 

داداش‌پور سیاست دولت سیزدهم به‌ویژه وزارت علوم را توجه ویژه به مناطق دور از مرکز عنوان کرد و یادآور شد: حضور مستمر وزیر علوم و معاونان و مسولان در شهرهای مختلف کشور و بهبود شرایط دانشگاه‌ها در مناطق محروم نشانگر این نوع نگاه است. 

وی در ادامه ماموریت محور بودن دانشگاه‌ها را نقطه عطفی در رشد و توسعه شهرهای ایران با اقلیم و ظرفیت‌های مختلف عنوان کرد و گفت: دانشگاههایی که ماموریت محور عمل کردند و بر اساس نیاز منطقه نیروی انسانی تربیت کردند، توانستند رشد بیشتری پیدا کنند و هم مشکل اشتغال را تا حدی حل نمایند. 

وی در ادامه از زحمات رئیس قبلی مجتمع آموزش عالی گناباد و روسای سابق که موفق شدند در توسعه کمی و کیفی این مرکز گام بردارند، قدردانی کرد و حکم سرپرست جدید مجتمع را با امضای وزیر علوم تقدیم وی نمود. 

گفتنی است پیش از این مراسم، رئیس سازمان امور دانشجویان بهمراه مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان از بخش‌های مختلف مجتمع بازدید بعمل آورد و حضور و نقش فعال خیرین را عاملی موثر و مهم در توسعه همه جانبه دانشگاه‌ها دانست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز