خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

۱۴ کشته و ۱۱ مفقودی در پی وقوع سیل در کشور/ آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل زده

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۲۴۲

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر آخرین وضعیت امدادرسانی به آسیب دیدگان حوادث سیل و آبگرفتگی در ۱۷ استان کشور را تشریح و اعلام کرد که تاکنون ۱۴ نفر در پی این حوادث جان خود را از دست داده‌اند.

«مهدی ولی‌پور» رئیس سازمان امداد ونجات در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اقدامات سازمان امداد و نجات از ابتدای مردادماه تا به این لحظه گفت: در مجموع در ۶۲ شهرستان از ۱۷ استان کشور شامل سیستان و بلوچستان، تهران، فارس، کرمان، هرمزگان، قم، سمنان، مازندران، یزد، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، گلستان، اصفهان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و مرکزی عملیات‌های امداد و نجات مربوط به سیل و آبگرفتگی به اجرا در آمد.

وی با بیان اینکه طی این مدت به بیش از ۱۴ هزار نفر امدادرسانی شده است، گفت: ۱۲۲۰ نفر به مناطق امن منتقل شده‌اند و ۱۵۰ دستگاه خودرو نیز رها شده است. همچنین ۲۲۳۹ نفر شامل ۱۸۰۳ نفر در سیستان و بلوچستان، ۱۴۹ نفر در قم و ۳۳۶ نفر در استان فارس اسکان اضطراری داده شدند.   ۱۱ مصدوم نیز در سه اشتان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و تهران به مراکز درمانی منتقل شدند.  

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به افراد جان باخته در پی وقوع سیل در کشور تصریح کرد: متاسفانه در جریان این سیل‌ها ۱۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند که شامل پنج مورد فوتی در استان سیستان و بلوچستان، هشت مورد فوتی در تهران و یک نفر در استان مرکزی است. همچنین ۱۱ نفر شامل هفت نفر در تهران و چهار نفر در چهارمحال و بختیاری نیز مفقود هستند که جستجو برای یافتن آنها ادامه دارد.  

ولی‌پور با بیان اینکه از ۶۱۰ باب منزل نیز عملیات تخلیه آب انجام شده است، گفت: در مجموع ۲۲۵۰ نیروی امدادی در ۵۶۰ تیم در این ماموریت‌ها حضور داشتند. سه فروند بالگرد جمعیت هلال احمر نیز در آماده باش کامل است.   همچنین تا کنون ۸۸۷ تخته چادر و پنج هزار و ۵۵۸ تخت پتو در میان حادثه دیدگان توزیع شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز