خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس آگاهی فراجا در گفت‌وگو با ایلنا:

کشف ۷۰ درصد سرقت‌های خرد از ابتدای سال تاکنون/ مردم به صندوق امانات بانک‌ها بدبین نشوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۱۲۱

رییس پلیس آگاهی فراجا از کشف ۷۰ درصد سرقت‌های خرد در سراسر کشور از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

سردار محمد قنبری، رییس پلیس آگاهی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره سرقت‌های خرد گفت: وقوع سرقت‌های خرد به مولفه‌های گوناگونی بستگی دارد، اما از ابتدای سال تاکنون بیش از ۷۰ درصد سرقت‌های خرد در سراسر کشور با تلاش همکاران من کشف شده است.

وی ادامه داد: در خصوص پیشگیری از سرقت‌های خرد نیز ما با خودروسازان برای ایمنی بیشتر خودروها و جلوگیری از سرقت لوازم خودرو جلساتی را برگزار کرده‌ایم. همچنین یکی از موضوعاتی که باعث بروز سرقت‌های خرد می‌شود عدم وجود پارکینگ مناسب در شهرهای بزرگ است که در این زمینه نیز باید اقدامات لازم برای رفع‌ عدم پارکینگ مناسب صورت گیرد.

رییس پلیس آگاهی فراجا همچنین درباره قتل‌های خانوادگی گفت: آمارهای ما حاکی از افزایش قتل‌های خانوادگی نیست. قتل‌های خانوادگی قتل‌های لحظه‌ای است که فرد بر اثر عصبانیت در یک مشاجره خانوادگی نمی‌تواند خود را کنترل کرده و اقدام به قتل می‌کند و باید آموزش‌هایی مانند کنترل خشم به افراد آموزش داده شود تا با چنین موضوعاتی نیز مواجه نشویم.

سردار قنبری در پاسخ به این سوال که آیا قتل‌های زنجیره‌ای در کشور اتفاق می‌افتد؟ گفت: قتل زنجیره‌ای به آن معنا که فردی به صورت زنجیره‌وار افرادی را به قتل برساند، نداشته‌ایم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره سرقت طلا و جواهرات از منازل گفت: مردم همچنان وجه نقد، طلا و جواهرات را در منزل نگهداری می‌کنند و متناسب با قیمت این اجناس، اقدامات بازدارنده را انجام نمی‌دهند.

به گفته رییس پلیس آگاهی فراجا ماموران پلیس آگاهی حدود ۷۰ درصد از سرقت‌های منازل را که شامل سرقت از طلا و جواهرات بوده را کشف کرده‌اند.

سردار قنبری با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که ما در هوشمندسازی پلیس دنبال می‌کنیم در حوزه سرقت از منازل است، گفت: بخشی از اقدامات بازدارنده در حوزه جلوگیری از سرقت منازل فردی و شخصی است و افراد باید اقدامات بازدارنده را انجام دهند البته استفاده از ظرفیت نگهبان محله که یکی از زیرمجموعه پلیس پیشگیری است می‌تواند به کاهش سرقت از منازل کمک کند.

وی با اشاره به اینکه مردم نباید به صندوق‌های امانات بانک‌ها بدبین شوند، گفت: برنامه‌ریزی خاصی روی صندوق امانات در حال انجام است تا از وقوع اتفاقات مشابه آنچه که در بانک ملی اتفاق افتاد، جلوگیری شود.

رییس پلیس آگاهی فراجا خاطرنشان کرد: اما باید توجه داشته باشید که ما سه هزار شعبه صندوق امانات در بانک‌های سراسر کشور داریم و از بین این سه هزار شعبه برای یک شعبه این اتفاق افتاده است که اقدامات پیرامونی و بازدارندگی لازم را در رابطه با نگهداری از صندوق‌ها انجام نداده بود و به همین دلیل سرقت انجام شد.

سردار قنبری تاکید کرد: این اتفاق از سه هزار شعبه صندوق امانات برای یک شعبه افتاده است و همین امر نیز باعث شده است که مراقبت‌های بیشتری از صندوق امانات سایر شعب صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه به مردم توصیه می‌کنیم که در استفاده از صندوق‌های امانات بانک‌ها ابا و واهمه‌ای نداشته باشند، گفت: ما نیز به دنبال این هستیم که بانک‌ها را ملزم کنیم به اینکه در شعبی که صندوق امانات دارند حتما از نگهبان استفاده شود و سیستم‌های امنیتی قوی تعبیه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز