خبرگزاری کار ایران

مدیر یک پردیس سینمایی مطرح کرد؛

مردم در نوروز سفر را به سینما رفتن ترجیح دادند/ تبعات حذف سینماتیکت از چرخه اکران

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۷۵۷

مدیر پردیس سینمایی مگامال گفت که در نوروز امسال مردم به دلیل واکسیناسیون همگانی، سفر را به سینما رفتن ترجیح دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد قنبری مدیر پردیس سینمایی مگامال درباره اکران نوروزی امسال و استقبال مردم از فیلم‌‎ها گفت: اکران نوروزی سال ۱۴۰۱ نسبت به دو سال گذشته یعنی ۹۹ و ۱۴۰۰، بهتر و ایده‌آل‌تر بوده است، اما اگر بخواهیم امسال را به دو سال ۹۷ و ۹۸ مقایسه کنیم قطعا استقبال مردم کمتر بوده است. 

وی ادامه داد: میزان حضور مردم در سینماها هم دو دلیل مشخص دارد؛ اول اینکه با وجود واکسیناسیون گسترده اما همچنان بخشی از مردم از حضور در فضای بسته مثل سینما وحشت دارند و به خاطر همین به سینما نمی‌آیند که فیلم ببیند. دوم هم مربوط به حجم سفرهای امسال است، بعد از دو سال که مردم مسافرت نرفتند، به سفر رفتند و این یعنی آنها سفر رفتن را به سینما رفتن ترجیح دادند. 

قنبری در مورد پیش بینی‌اش از فروش امسال سینما خاطرنشان کرد: قطعا با برنامه‌ریزی درست و اکران به موقع فیلم‌ها می‌توان به فروش امسال امیدوار بود. اگر تا آخر سال هر دو ماه یک بار چند فیلم اکران شود، ما با استقبال مردم از سینما روبرو خواهیم شد. 

مدیر پردیس سینمایی مگامال در مورد سخنان رییس سازمان سینمایی در مورد اینکه به زودی امکان بلیت فروشی برای سینماها از سینما تیکت گرفته خواهد شد، گفت: معمولا فروش ما ۹۰ درصد اینترنتی و ۱۰ درصد حضوری است و از این ۹۰ درصد، ۹۵ درصد به سینما تیکت و باقی به گیشه هفت و ایران‌تیک اختصاص دارد. 

وی ادامه داد: حذف این سامانه فروش بلیت با توجه به نفوذش در جامعه، تاثیر فراوانی در فروش سینماها خواهد داشت و با توجه به تجربه ۱۰ ساله سینما تیکت که در این سال‌ها به کمک سینما آمده است و جلوی بسیاری از بحران‌ها و مشکلات را گرفته است، حذف این سامانه اتفاق و تصمیم درستی نیست. 

قنبری افزود: انسان جایزالخطاست و هر سامانه، اداره، مجموعه و ... امکان خطا و اشتباه دارد. به نظر بنده می‌شود با یک تعهد و کارهای دیگر این موضوع را حل کرد و جلوی ضرر سینمادارها و تهیه‌کنندگان را گرفت. امیدوارم این مسئله حل شود و سینماتیکت در معرض تعلیق یا حذف قرار نگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز