خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی مطرح کرد:

فعالیت ۱۹ هزار مدرسه غیردولتی با ۲ میلیون دانش‌آموز

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۰۰۵

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: ۱۹ هزار مدرسه غیردولتی با ۲ میلیون دانش‌آموز در کشور فعال است. همه مردم باید در آموزش و پرورش نقش‌آفرینی کنند تا با استفاده از ایده‌های مختلف و متنوع مردم حیات طیبه را محقق کنیم.

به گزارش ایلنا، احمد محمود زاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در دیدار با فرماندار ماکو گفت: سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های، ۲ رویکرد را پیگیری می‌کند که ارائه مجوز تأسیس مدارس به افراد حقیقی که صاحب صلاحیت حرفه‌ای هستند یکی از این رویکردها است. 

وی اضافه کرد: تأسیس مدارس وابسته به دستگاه‌های دولتی، نهادهای انقلابی، خیرین و واقفان نیز در همین راستا است، زیرا سند تحول بنیادین به موضوع مردمی‌سازی حکمرانی آموزش و پرورش اشاره و بر تقویت این رویکرد تأکید کرده است. 

محمود زاده بابیان اینکه در قالب این مدارس انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی مختلف با رویکردهای تربیتی و آموزشی نیز پیگیری می‌شود، گفت: دومین رویکرد در قالب توسعه مشارکت‌های مردمی استانداردسازی و توانمندسازی نیروی انسانی است.  دستیابی به اهداف آموزشی و تربیتی با مشارکت مردمی و دستگاه‌های دیگر تسریع می‌شود.

محمود زاده در شورای آموزش و پرورش شهرستان خوی گفت: ۱۹ هزار مدرسه غیردولتی با ۲ میلیون دانش‌آموز در کشور فعال است. همه مردم باید در آموزش و پرورش نقش‌آفرینی کنند تا با استفاده از ایده‌های مختلف و متنوع مردم حیات طیبه را محقق کنیم. 

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تداوم و استمرار انقلاب اسلامی نیازمند تربیت نیروی انسانی باروحیه جهادی است و مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب تعلیم و تربیت را رکن اصلی تحول‌سازی و نیروی انسانی را بزرگ‌ترین سرمایه کشور می‌داند. 

وی گفت: نیروی انسانی مدنظر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید دارای برجستگی‌ها علمی، اخلاقی و عقیدتی باشد. 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: به دنبال این هستیم که انسانی در تراز انقلاب اسلامی و حیات طیبه تربیت کنیم، بنابراین زمینه‌سازی این تربیت باید در تمام مدارس کشور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ذی‌نفعان آموزش و پرورش صورت گیرد. 

محمود زاده افزود: بحث مردمی‌سازی آموزش و پرورش و شفافیت از محورهای اصلی برنامه‌های دولت فعلی است. 

وی گفت: باور داریم ظرفیت معلمان کشور یک ظرفیت بی‌نظیر برای ادامه توسعه مسیر انقلاب است و تنها با معلم است که می‌توان ارزش‌های اسلامی را در جامعه بیش‌ازپیش تقویت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز