خبرگزاری کار ایران

مؤسسان مدارس غیردولتی معترض به شهریه ابلاغی می‌توانند ثبت شکایت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۱۷۲

سرپرست اداره کل مدارس و مراکز غیردولتی گفت: مؤسسین مدارس غیردولتی که به شهریه ابلاغی اعتراض دارند می‌توانند اعتراض خود را جهت رسیدگی از طریق سامانه ثبت کنند.

به گزارش ایلنا، جلسه شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، و تعدادی از مؤسسین کشوری برگزار شد. 

محمودزاده پس از شنیدن مسائل و مشکلات و پیشنهادات نمایندگان موسسین استان‌ها گفت: منزلت و معیشت معلمان در مدارس غیردولتی باید رعایت شود مؤسسان مدارس غیردولتی هرچه برای معلم در حوزه‌ی آموزش، بهسازی، رفاه و حوزه‌ی مالی، برنامه ریزی داشته باشند، آن‌ها انگیزه بیشتری برای تلاش و خدمت‌رسانی به دانش آموز پیدا می‌کنند و هرچه معلم رضایتمندی بیشتری داشته باشد ما را در تربیت دانش آموز انقلابی و جهادی کمک و یاری می‌کند. 

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از وظایف موسسین ایجاد امیدواری و شور و اشتیاق در بین معلمین مدارس غیردولتی است و با این کار به ارتقای اثربخشی معلمان کمک کرده و پیشرفت تعلیم و تربیت کشور و به تبع آن دانش آموزان این مرز بوم را تضمین می‌کنند. باید قدردان معلمینی باشیم که با حضورخود حتی در نقاط مرزی کشور تعلیم و تربیت را پویا و زنده نگه داشته موجب پیشرفت و کسب رتبه‌های بسیار خوب دانش آموزان شده‌اند. 

معاون وزیر اظهار کرد: معلم به عنوان عنصر مهم و نقش آفرین، تأثیرگذارترین محور در تحقق اهداق سندتحول بنیادین و کیفیت بخشی به تعلیم و تربیت دارد. ضرورت دارد ضعف‌های موجود در میزان پرداخت حقوق آنان برطرف شود. احترام به حق و حقوق معلمان و تشویق در خور آنان یکی از عوامل انگیزشی است. 

وی خطاب به نمایندگان مؤسسین مدارس غیردولتی کشوری گفت: رسالت سنگین معلمان، تربیت دانش آموز در تراز جمهوری اسلامی است نهاد تعلیم و تربیت به تنهایی قادر به تحقق این هدف نیست و همه‌ی ذی نفعان و مردم و نهادهای انقلابی و مذهبی و دستگاه‌های دولتی باید در رسیدن به این مهم کمک کنند. این امر مهم وظیفه دستگاه آموزش و پرورش است و معلمان مدارس سکانداران این وظیفه‌ی خطیرند. چگونه انتظار داریم معلمانی که حقوق دریافتی آن‌ها پایین است! این مأموریت خطیر را محقق ساخته و دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند. 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در جمع نمایندگان مؤسسین استان‌ها گفت: باید دقت شود آموزش‌های ضمن خدمتی که فقط جنبه صوری دارند و تاثیری بر کیفیت بخشی آموزشی مدارس غیردولتی ندارند بازنگری جدی شوند. این گونه آموزش‌ها ارزشی ندارند و باید در بالابردن کیفیت آن‌ها تلاش بیشتری شود. 

شاه آبادی فراهانی، سرپرست جدید اداره کل مدارس و مراکز غیردولتی بیان کرد: شهریه مدارس غیردولتی در سراسر کشور از طریق سامانه‌ی مشارکت‌ها ابلاغ شده است. مؤسسین مدارس غیردولتی که به شهریه ابلاغی اعتراض دارند می‌توانند اعتراض خود را جهت رسیدگی ازطریق سامانه ثبت کنند. توجه داشته باشید مؤسسین مدارس غیردولتی حق دریافت وجه اضافی و مازاد برشهریه را ندارند. 

وی اظهار کرد: دوره‌های آموزشی ویژه معلمان مدارس غیردولتی به صورت حضوری در استان‌ها برگزار شده و گواهی آن در سامانه ثبت می‌شود. 

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، صنیعی رئیس شورای هماهنگی مؤسسان مدارس غیردولتی کشور نیز در این جلسه خبر داد: کارگروهی با هماهنگی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در استان‌های مختلف از جمله کرمانشاه و تهران تشکیل دادیم و در آن آئین نامه داخلی شورای مؤسسان مدارس غیردولتی تدوین شد، در نظر داریم درکارگروه عملیاتی آن را نهایی کنیم. می‌توانیم بگوییم این آیین نامه برنامه سنجیده و دقیقی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز