خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی آموزش و پرورش مطرح کرد:

برچیده شدن مدارس سنگی، کانکسی و گلی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۰۷۹

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وجود برخی مدارس کانکسی، گلی و خشتی در استان کردستان گفت: برچیده شدن مدارس نامناسب یکی از مصوبات سفر رییس جمهور به این استان خواهد بود.

به گزارش ایلنا، «قاسم احمدی لاشکی» معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش شامگاه چهارشنبه در حاشیه گردهمایی مشترک شورای معاونین و مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه استان که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در سفر رییس جمهور به کردستان، موضوعات مربوط به استان رصد می‌شود و ما هم با تعیین موضوعات مهم آموزش و پرورش در کردستان، پاسخگوی مطالبات فرهنگیان خواهیم بود. 

وی افزود: در نشست شورای اداری استان که با حضور رییس جمهور برگزار می‌شود نیز مصوباتی در حوزه تعلیم و تربیت تصویب و شده و قطعا اجرایی خواهد شد. 

احمدی لاشکی کمبود فضاهای آموزشی را یکی از چالش‌های آموزش و پرورش استان نام برد و گفت: مردم کردستان باید مدارسی با بهترین امکانات در اختیار داشته باشند. 

وی با اشاره به وجود برخی مدارس کانکسی، سنگی و گلی در سطح استان کردستان، اضافه کرد: یکی از مصوبات سفر رییس جمهور به استان، برچیده شدن این نوع مدارس است. 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در این سفر اعتبارات خوبی برای آموزش و پرورش استان توسط معاون اول در نظر گرفته شده است و این اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های نیمه کاره و مهم در اولویت خواهد بود که در نشست شورای اداری باحضور رییس جمهور مصوب می‌شود. 

وی در ادامه به موضوع رتبه‌بندی معلمان نیز اشاره و از ابلاغ آیین نامه رتبه‌بندی معلمان توسط معاون اول رئیس جمهور خبر داد و گفت: پس از ابلاغ آیین نامه رتبه‌بندی توسط دولت، وزارت آموزش و پرورش نیز سریعا شیوه نامه را به استان‌ها ابلاغ خواهد کرد. 

احمدی لاشکی ادامه داد: پس از ابلاغ شیوه نامه، هیات‌های میمزه در سه سطح مرکزی، استانی و شهرستانی تشکیل شده و مدارک را دریافت و کسانی که در کانون‌های ارزیابی قرار می‌گیرند مدارک را بررسی می‌کنند. 

بیست و ششمین مقصد سفر رییس جمهور و هیات دولت استان خراسان شمالی بود که دوم تیر انجام شد و کردستان بیست و هفتمین مقصد سفر استانی آیت الله رئیسی انتخاب شده و قرار است روز جمعه ۱۷ تیر انجام شود. 

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت است و این استان از شمال به استان آذربایجان غربی و قسمتی از زنجان، از جنوب به کرمانشاه و از شرق به همدان و از غرب با کشور عراق همسایه است. 

استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ آبادی دارای سکنه و ۱۸۷ آبادی خالی از سکنه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز