خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

باید با دانش‌آموز به نماز جماعت در مساجد و محلات برویم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۷۵۲

وزیر آموزش و پرورش با تاکید برایجاد و تقویت زمینه و فضای شکوفایی خلاقیت در مدارس گفت: محیط یادگیری و فضای تربیتی مدارس باید با رویکرد دانش‌بنیان باشد، یعنی علاوه بر بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای علمی و روز دنیا، باید صفر تا صد دانش بومی در امور تربیتی پیاده شود.

به گزارش ایلنا، یوسف نوری در گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی و روسای ادارات امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ادارات‌کل آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به عنوان نقشه راه فعالیت‌های تربیتی است. 

او با اشاره به عوامل تربیتی و روانشناختی موثر بر ساختار مراکز تربیتی، اظهار کرد: محیط یادگیری و فضای تربیتی مدارس باید با رویکرد دانش‌بنیان باشد، یعنی علاوه بر بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای علمی و روز دنیا، باید صفر تا صد دانش بومی در امور تربیتی پیاده شود. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: باید فضا را به گونه‌ای تدارک دید که تمام اجزای محیط هم تربیتی دانش بنیان شده و در تحقق سطوح مختلف یادگیری و شکوفایی، خلاقیت‌ها و استعدادها نقش حیاتی ایفا کند. 

نوری تاکید کرد: رهبر انقلاب به‌درستی تشخیص دادند و ما باید در همین راستا حرکت کنیم. ایشان با نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ مسیر را به ما نشان دادند. فعالیت دانش‌بنیان، بهبود شرایط تولید و اشتغال را به دنبال خود دارد و اگر چرخه تولید و اشتغال در حرکت باشد امور تربیتی هم با پیشرفت همراه خواهد بود. 

او یادآور شد: بارها تاکید داشتم که آموزش و پرورش محور شعار سال است و تحولات بر مبنای دانش بنیان، راهبرد افزایش تولید و اشتغال است. البته لازمه آن همراهی بخش‌های مختلف است و شما نیز به عنوان مربیان تربیتی امروز نقشه‌راه دارید و سند تحول بنیادین راه را به شما نشان می‌دهد. 

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت تشویق دانش‌آموزان به پیگیری موضوعات دانش‌بنیان گفت: همراه دانش‌آموزان بروید و از دستاوردهای دانش‌بنیان بازدید کنید و از آن‌ها بخواهید که در مدارس با ایجاد خانه‌های خلاق جهادی، دانش را در دل جامعه نهادینه کنند. 

نوری تاکید کرد: باید نیازها و سلایق دانش‌آموزان را در همه امور لحاظ کنیم. به نظرم امور را باید به خود دانش‌آموزان بسپاریم و این مشارکت، کارگشا است. ما یک زمانی کمبود مربی داشتیم اما اکنون اتحادیه انجمن‌های اسلامی و فعالان سازمان بسیج دانش‌آموزی خودشان مربیان تربیتی هستند. بنابراین کار را به دانش‌آموزان محول کنید و تنها از دور نظارت داشته باشید. 

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امورتربیتی برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب باید برنامه‌های جدیدی داشته باشد و لازمه این امر توانمندسازی مربیان تربیتی است. بنابراین امورتربیتی باید فراتر از مدرسه عمل کند و در برنامه‌هایش از کارهای کلیشه‌ای بپرهیزد. 

او در ادامه اظهار داشت: باید زمینه و فضای شکوفایی خلاقیت در مدارس ایجاد شود؛ باید دانش‌آموز را از فضای صرف مدرسه خارج کنیم و حتما با او به نماز جماعت در محلات و مساجد برویم. به تعبیر شهید مطهری باید حرکت کنیم و آنچنان کار کنیم که دانش‌آموز به عنوان پژوهشگر تربیتی، و مربی ما به عنوان یاریگر در کنار هم، شاخص‌های علمی و عملی کشور را بر پایه امور تربیتی و در راستای سند تحول بنیادین ارتقا دهند. 

نوری با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و صفر، تصریح کرد: هیئت‌های دانش‌آموزی برای اجرای برنامه‌های ویژه ایام سوگواری محرم از هم‌اکنون آماده شوند و گروه‌های سرود باید بیش از پیش اجرا داشته باشند. 

وزیر آموزش و پرورش فعالیت در حوزه تربیتی را دشوار اما ممکن توصیف و اظهار کرد: مربیان امور تربیتی در خط مقدم فعالیت‌های فرهنگی قرار دادند و مسولیت‌شان بسیار سنگین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز