خبرگزاری کار ایران

ایران جزو کشورهای پیشرو در زمینه مبارزه با مواد مخدر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۰۵۰

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از نمایشگاه دستاوردهای ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری بازدید و از نزدیک در جریان روند پیشرفت در شناسایی و کشف، مبارزه و درمان اعتیاد با شیوه‌های دارویی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، جهانگیر در این بازدید ضمن قدردانی از تلاشگران عرصه مبارزه با مواد مخدر گفت: بحث مواد مخدر بسیار موضوع پیچیده‌ای است که تمام کشورها و جوامع را درگیر خود کرده است. 

جهانگیر افزود: در بحث مواد مخدر باید به مسئله تولید، تجارت، ترانزیت، قاچاق و مصرف آن به عنوان یکی از آسیب‌های جدی در سطح جهانی پرداخته شود. 

وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی از بدو پیروزی انقلاب تلاش کرد که نه تنها با هدف مصون‌سازی ملت خود بلکه با هدف خدمت به بشریت کارهای بزرگی را برای مبارزه با مواد مخدر انجام داد که در این راه شهدای گرانقدری هم تقدیم کرد. اما استکبار جهانی که مدعی مبارزه با مواد مخدر است با تحریم‌های ظالمانه علیه ایران سیستم‌هایی که کمک می‌کند تا مبارزه با این آسیب جهانی راحت‌تر صورت گیرد را در اختیار ایران قرار نداد. 

به گزارش دبیرخانه شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی و اطلاع رسانی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به پیشرفت‌های کشور در عرصه مبارزه با مواد مخدر توسط نخبگان داخلی بیان کرد: نخبگانی که در عرصه دانش‌بنیان فعالیت داشتند دست در دست هم دادند و شرایط تولید و بروزرسانی دستگاه‌هایی که لازمه جامعه اطلاعاتی و انتظامی و قضائی بود را فراهم کردند که امروز می‌توان با افتخار گفت جزو کشورهای پیشرو در این عرصه هستیم. 

جهانگیر اثر بخشی هماهنگی بین قوا و دستگاه‌های ذی‌ربط را موثر و ارزشمند خواند و عنوان کرد: برای اینکه بتوان به باندهای اصلی در این عرصه ضربه وارد کرد باید کل فرایند کار را تحت پایش قرار داد. یعنی از آن لحظه‌ای که اولین اطلاعات در خصوص باندهای مواد مخدر کشف می‌شود تا زمان اجرا یعنی دستگیری و محکومیت و پس از آن باید رصد و پایش ادامه داشته باشد. 

وی پس از بیان اهمیت پایش فرایند اظهار کرد: باید ساز و کارهایی طراحی شود که حتی فرایند مرخصی و عفو و سایر امتیازاتی که برای محکومین در این عرصه صورت می‌گیرد با یک ملاحظات و بازنگری‌هایی باشد که در نهایت جامعه از آن سود و منفعت ببرد؛ یعنی محکومین تنها در صورتی از این امتیازات استفاده کنند و به آن‌ها رحم شود که خودشان هم بخواهند به خودشان کمک کنند و در سایه کمک و رأفتی که نظام می‌خواهد به آن‌ها داشته باشد همکاری‌های لازم را برای شناسایی باندهای قاچاق، شناسایی روش‌های کشف جرم، چگونگی روش‌های مبارزه و خلاء‌هایی که وجود دارد را با مجموعه‌های اطلاعاتی و قضائی داشته باشند. 

جهانگیر در پایان این بازدید از دستگاه‌های متولی و خیرین دعوت کرد در روستاهای محروم شرایط تفریح و ورزش نوجوانان و جوانان را فراهم کنند تا اوقات فراغت آن‌ها با بهترین نحو پر شود و آن‌ها اینگونه کمتر به سمت مواد مخدر کشانده شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز