خبرگزاری کار ایران

معاون آتش‌نشانی تهران خبر داد

از سال ۹۳ نتوانستیم رشته مهندسی حریق را وارد دفترچه کنکور کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۸۳۵

معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران پیگیری برای ورود رشته مهندسی حریق در دفترچه کنکور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا کامران عبدولی در نشستی که درباره پنجمین همایش بین‌المللی آتش‌نشانی در نمایشگاه بوستان گفت‌وگو برگزار شد، در محورهای این همایش گفت: جا انداختن موضوع فرهنگ ایمنی در میان جوامع نیازمند استمرار و تلاش مداوم است و امری است که در کوتاه مدت اجرایی نخواهد شد.

وی ادامه داد: ایجاد فرهنگ ایمنی در جامعه بسیار مهم است و باید به آن توجه شود. ما در حوزه مهندسی حریق در گذشته استانداردهای مناسبی نداشتیم اما در این سال‌ها بسیاری از مسائل آیین‌نامه‌ای بومی سازی شده و ما برای آن برنامه داریم تا بتوانیم جلوی حادثه و حریق را در ساختمان‌ها بگیریم و در صورت رخ دادن آن جلوی گسترش و خسارات بیشتر را بگیریم.

معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه در همایش بین‌المللی آتش‌نشانی موضوع حریق در صنعت را نیز بررسی کردیم، گفت: همچنین موضوعات محیط زیست نیز در این همایش مورد بررسی قرار می‌گیرد. ما سعی کردیم در این همایش از حریق‌های گذشته به عنوان تجربه استفاده کنیم.

عبدولی با بیان اینکه استفاده از تجهیزات نوین در ایمنی نیز در دستورکار آتش‌نشانی است، گفت:‌ خروجی همایش ما می‌تواند در حوزه ایمنی و مدیریت شهری موثر باشد. ما در سال گذشته ۹۵ درصد تجهیزات پیشگیرانه را از تولید داخل داشتیم. از نظر کیفیت تجهیزات ما با محصولات خارجی برابری می‌کند اما از نظر کمی هنوز جای پیشرفت داریم.

وی با بیان اینکه ما هنوز نتوانستیم از سال ۹۳ رشته مهندسی حریق را وارد دفترچه کنکور کنیم، تصریح کرد: سازمان آتش‌نشانی با همکاری دانشگاه خواجه نصیر توانست دوره‌ای را به صورت آزاد برگزار کند اما جای این رشته در کشور ما خالی است و ما همچنان پیگیر تحقق این موضوع هستیم. تا زمانی که فرهنگ ایمنی در کشور ما نهادینه نشود ما کار خود را ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز