خبرگزاری کار ایران

مسئولیت سگ‌های شهری با شهرداری است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۲۷۲

سازمان محیط زیست متولی حیات وحش است، اما سگ حیوان وحشی نیست و مسئولیت سگ‌های شهری با شهرداری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید مجید خرازیان مقدم، مشاور محیط طبیعی سازمان محیط زیست در نشست خبری روز بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان، اظهار کرد: حدود ۱۹ میلیون هکتار تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است اما در کنار این ۱۹ میلیون هکتار، سازمان محیط زیست متولی حیات وحش این سایر مناطق کشور هم هست.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه ما بحث بیماری هاری است. موضوع سگ‌های بلاصاحب در کشور یک معضل برای بیماری‌ هاری است. امیدواریم برای حل این موضوع بتوانیم به یک راهکار مناسب برسیم.

وی تاکید کرد: سازمان محیط زیست متولی حیات وحش است، اما سگ حیوان وحشی نیست و مسئولیت سگ‌های شهری با شهرداری است.

سیامک مسعودی رئیس دفتر بیماری های حیات وحش سازمان محیط زیست نیز در این نشست اظهار کرد: دام‌های اهلی تماس‌های مستقیمی با گونه‌های وحشی دارند و اگر بتوانیم‌ به‌گونه‌ای به ایمن سازی این دام‌ها بپردازیم انتقال بیماری‌ها به حداقل می‌رسد.

مسعودی با اشاره به طاعون نشخوار‌کنندگان کوچک گفت: این بیماری جزو بیماری‌های مشترک انسان و حیوان نیست، با این حال امسال خوشبختانه موردی مشاهده نشده است.

وی همچنین در مورد آنفلوآنزای پرندگان اظهار کرد: عمده نگرانی ما پرندگان مهاجر در ماه‌های پاییز است، این زیستگاه‌ها و تالاب‌ها به صورت مداوم مورد رصد قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: خوشبختانه تا امروز سویه جدیدی از آنفلوآنزای پرندگان مواجه نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز