خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در اختتامیه جشنواره بین المللی فارابی:

جمهوری اسلامی اساس پیشرفت خود را "علم" می‌داند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۱۹۷

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جامعه‌ای که دانا باشد، دانش پذیری در آن یک اصل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی فارابی با حضور رئیس جمهور، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه تهران، رئیس دانشگاه آزاد، و جمعی از اساتید و فرهیختگان علمی صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد.

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سخنرانی خود با طرح چند سوال گفت: تولید علم، نو آوری و نو آفرینی را در پی خواهد داشت وترویج علم و فرهنگ،  دانایی جامعه را در پی خواهد داشت‌.جامعه ای که دانا باشد دانش پذیری در آن یک اصل است. مصرف علم منجر به تولید فناوری و رفاه اجتماعی قدرت و ثروت و امنیت و آسایش است.

او در  افزود: دیپلماسی علم هم افزایی را در پی خواهد داشت. تفاوت و علم فن، این است که در علم مالکیت مطرح نیست و دانشمندان دنیا دستاورد های پژوهشی خود را در قالب مقالاتی منتشر می‌کنند.علم عنکبوت وار تاثیرش اندک است. کسی را متفکر می‌دانند که نتایج تفکر او هرچه بیشتر منتشر شود.

زلفی گل با بیان اینکه استخر دانش بشری در اختیار همه است اظهار کرد: در فن مالکیت مطرح است و ارزش خرید و فروش دارد. کشوری که فناوری را در نظر بگیرد دست بالا را دارد. این سوال که علم بهتر است یا فناوری خطاست، این دو لازم و ملزوم هستند.از طریق علم، نو آوری رشد می‌کند.

وزیر علوم تاکید کرد: جمهوری اسلامی اساس پیشرفت خود را علم می‌داند.وزارت علوم در دولت سیزدهم پنج اولویت برای خود قرار داده است و از ظرفیت دانشگاه ها برای تغییر اولویت ها بهره می‌برد.

او در مورد ۵ اولویت وزات علوم گفت: این اولویت ها شامل مرجعیت و دیپلماسی علم، فناوری، نوآوری، آموزش، پژوهش برون داد هدفمند، فرهنگ نوآوری و نوآوری فرهنگی، شاگرد فناور، نوآور و نوآورپرور و تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز