خبرگزاری کار ایران

آغاز بومی‌گزینی پزشکان از ایرانشهر

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۸۵۵

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر تقویت و ارتقای نیروهای بومی حوزه سلامت، از آغاز بومی گزینی پزشکان از ایرانشهر خبر داد و گفت: در درازمدت، باید بومی گزینی به طور کامل اجرا شود و ایرانشهر سهمیه تخصصی خود را داشته باشد.

به گزارش ایلنا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که صبح امروز وارد ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان شد، در جلسه شورای اداری این شهرستان، ایرانشهر را میزبان رهبر معظم انقلاب در دوران مبارزه و نهضت اسلامی و  کوی و برزن این شهر را یادآور حضور ارزشمند و روشنگر ایشان در آن دوران خواند و با تاکید بر اینکه واکسیناسیون کرونا با همکاری مردم  در ایرانشهر به خوبی انجام شد، گفت: این شهر، با همکاری خوب مردم و همت کادر بهداشت و درمان، به خوبی بر کرونا فائق آمد.

وی با بیان اینکه محرومیت ایرانشهر، تاریخی است، تصریح کرد:. قبل از انقلاب این منطقه پزشک متخصص و بیمارستان مناسبی نداشت و صرفا از کادر درمان هند و پاکستان که اغلب مدرک پزشکی نیز نداشتند، استفاده می شد.

وزیر بهداشت محرومیت زدایی را تکلیف شرعی و ملی دانست و افزود: لازمه محرومیت زدایی، شکوفا کردن استعدادهاست. شکوفا سازی استعدادها نیز فقط به منابع مالی بستگی ندارد و بخش مهمی از آن به توسعه کیفی آموزش بازمی گردد‌.

 عین اللهی در ادامه با اشاره به خدمات بهداشتی و درمانی برای مناطق محروم، تاکید کرد: سقف کارانه، با هدف ماندگاری پزشکان در مناطق محروم حذف شده است.

وی گفت: ایرانشهر می تواند کانون گردشگری سلامت شود و از این رهگذر پزشکان متخصص را به طور اختیاری جذب کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در درازمدت، باید بومی گزینی به طور کامل اجرا شود و ایرانشهر سهمیه تخصصی خود را داشته باشد.

 عین اللهی با بیان اینکه ایرانشهر باید علاوه بر دانشگاه مادر، دانشگاه معین خود را داشته باشد، افزود: برخی دانشگاه های مادر علاقه دارند خدمات خود را به خارج از کشور منتقل کنند؛ حال آن که جای این خدمات در دانشگاه های معین و در داخل کشور است.

پیش از سخنان وزیر بهداشت، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، معاون سیاسی استاندار، امام جمعه اهل سنت و نماینده ولی فقیه در شهرستان ایرانشهر به توضیح وضعیت ارتقای سلامت در این شهرستان و دغدغه های خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز