خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان پرورش استعدادهای درخشان مطرح کرد:

استفاده حداکثری از نیروهای نخبه در جهان اسلام

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۸۲۰

رئیس سازمان پرورش استعدادهای درخشان گفت: شناسایی استعدادهای دانش آموزان و هدایت دانش آموزان از اهداف ماست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الهام یاوری، رئیس سازمان پرورش استعدادهای درخشان گفت: ما متولی پرورش استعداد دانش آموزان داخل یا خارج مدارس سمپاد هستیم. چه در مورد بچه‌های مستعد در سمپاد و چه بیرون از آن علاوه بر آموزش معمول پرورش چندساختی آنها را جدی می گیریم که استعداد خدادادی خود را به کار بگیرند.

یاوری ادامه داد: شناسایی استعدادهای دانش آموزان و هدایت دانش آموزان از اهداف ماست و رساندن این پیام که به دانش‌آموز بگوییم در چه زمینه‌ای مستعد هستی. الگوسازی و هویت سازی بحث دیگر ماست. ترویج علم در کشور و جهان اسلام ماموریت جدی ماست و علم ورزی فقط فعالیت حرفه ای نیست، بلکه سبک زندگی است. حق طلبی، ارتباط برقرار کردن در فرایند گروهی، توجه ویژه به پیرامون و مسئله محوری را با خود به همراه دارد. حساسیت به سبک زندگی برای ما ارزش زیادی دارد و نوجوانان و جوانان که دوره هویت سازی خود را می گذرانند برای ما مهم است. بنابراین به عنوان آخرین کاری که برای این استعداها باید انجام دهیم شبکه سازی برای شناسایی آنهاست.

او افزود: افراد با استعداد زیاد هستند و محدودیت های ارتباطی و مرزها منجر می‌شود که شکوفایی استعدادها در تمدن اسلامی سخت شود. وظیفه ما ایجاد چنین شبکه ای است تا از رهگذر این شناسایی بتوانیم از نیروهای نخبه برای استفاده حداکثری در جهان اسلام بهره ببریم.

معاون وزیر اظهار کرد: امسال سال علوم پایه برای مفهوم توسعه است. در این مسابقه بچه‌ها یک مفهوم ریاضی را باید بسازند و عمق کاربرد پذیری آن مفهوم در عمل را نشان بدهند. در این مسابقه سه برگزیده خواهیم داشت و همه دانش آموزان می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

در ادامه این نشست، شهریورماه به عنوان زمان اعلام نتیجه نهایی پنجمین مسابقه دانش آموزی نور اعلام شد.

حازن فریپور دبیر مسابقه نور گفت: هرسال از حدود ۱۵۰۰ اثری که به ما می رسد ۱۰۰ اثر برگزیده را انتخاب می کنیم. معنی ۱۰۰ منتخب، ۱۰۰ دانش آموز نیست بلکه ما مقید هستیم بچه‌ها کار گروهی کنند و مثلا حدود ۲۰۰ نفر جایزه می گیرند.

او با بیان اهمیت دقت علمی در پذیرش کارها گفت: جذابیت ارائه از دیگر معیارهای ماست و شرکت کنندگان باید مستندات خود را اعلام کنند و می‌توانند بگویند از چه کسانی کمک گرفته‌اند.

فریپور اظهار کرد: در بخش ویژه ۲۰ میلیون تومان به سه گروه برتر اعطا می شود. حامیان ما پارک علم و فناوری پردیس، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، پژوهش سراهای آموزش و پرورش، بنیاد علمی نخبگان، بنیاد علمی اکو یونیسف، انجمن ترویج علم ایران، انجمن معلمان فیزیک ایران و... از جمله حامیان ما بودند.

او در آخر یادآوری کرد: مهلت ارسال آثار به مسابقه نور تا ۲۵مرداد تمدید شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز