خبرگزاری کار ایران

فقط ۸۰۰ میلیون دلار تجهیزات پزشکی در کشور تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۰۰۰

رئیس انجمن تجهیزات پزشکی ایران اعلام کرد: از تازه واردان به حوزه تولید تجهیزات پزشکی حمایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مسلمی، رئیس انجمن تجهیزات پزشکی ایران، در نشست خبری تجهیزات پزشکی دانش‌بنیان با اشاره به فعالیت هزار و ۳۰۰ شرکت تولیدی دانش‌بنیان در ایران، اظهار کرد: تا دو سال قبل تعداد این شرکت‌ها نصف این مقدار بود. ضمن اینکه ۳۰ هزار کارشناس تجهیزات پزشکی نیز در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بر اساس برآوردها ما می‌توانیم تا دو میلیارد دلار تجهیزات پزشکی تولید کنیم. در حالی که اکنون فقط 800 میلیون دلار تجهیزات پزشکی در کشور تولید می‌شود.  اگر سطح تولید تجهیزات پزشکی را افزایش ندهیم، باید 1.5میلیارد دلار ارز سالانه  پرداخت کنیم.

رئیس کمیته تحقیقات تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به برگزاری همایش تجهیزات پزشکی دانش بنیان گفت: این همایش قرار است 13 تیرماه در دانشگاه علوم‌پزشکی ایران برگزار شود.

وی افزود: تسهیل صدور مجوز برای محصولات دانش‌بنیان، آموزش و تجاری سازی، آشنایی با آزمایشگاه‌های بزرگ کنترل کیفیت و حمایت‌های مالی از شرکت‌ها و محصولات دانش‌بنیان تجهیزات پزشکی از جمله محور‌های این همایش است.

مسلمی یادآور شد: تهیه بانک‌‌های اطلاعاتی از شرکت‌های دانش‌بنیان، آزمایشگاه‌ها، زیرساخت‌ها و محصولات تولید شده نیز از جمله برنامه‌های وزارت بهداشت برای تولید تجهیزات پزشکی دانش‌بنیان است.

وی افزود:‌ همچنین کتاب دانش بنیان تجهیزات پزشکی از صفر تا ۱۰۰ تدوین شده که در اولین همایش تولید تجهیزات پزشکی دانش بنیان با رویکرد تقسیم کار، ۱۳ تیر در دانشگاه علوم پزشکی ایران رونمایی می‌شود و می‌تواند برای تولیدکنندگان کمک‌کننده باشد.

رئیس کمیته تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: از افراد تازه واردی که توانایی ثبت شرکت ندارند، حمایت می‌کنیم، این افراد می‌توانند محصولات مورد نظر خود را از ایده تا انجام و تولید اولیه را تحت حمایت انجام دهند اما این حمایت منجر به تجاری سازی نمی‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز