خبرگزاری کار ایران

قرارگاه ملی تجهیزات پزشکی دانش‌بنیان راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۹۷۸

معاون تحقیقات و فن‌آوری دانشگاه علوم پزشکی ایران از راه‌اندازی قرارگاه ملی تجهیزات پزشکی دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین کیوان، معاون تحقیقات و فن‌آوری دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری اولین همایش تجهیزات پزشکی دانش‌‌بنیان با اشاره به شعار سال مبنی بر تولید و اشتغال دانش‌بنیان اظهار کرد: برای کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت تصمیم گرفتیم تولیت جدی برای حوزه تجهیزات پزشکی برداریم تا هم وابستگی به خارج را کاهش دهیم و هم اینکه بتوانیم دسترسی مردم را در این حوزه افزایش دهیم.

وی افزود: در این راستا باید نیازسنجی‌ انجام داده و توانایی‌ها و امکانات را بسنجیم و بر همین اساس قرارگاه تجهیزات پزشکی دانش‌بنیان را در دانشگاه علوم پزشکی ایران راه‌اندازی می‌کنیم.

کیوان بیان کرد: بین یک تا ۱.۵ میلیارد دلار واردات تجهیزات پزشکی در سال صورت می‌گیرد اگر هر چه زودتر وارد این حوزه نشویم چه بسا این هزینه‌ها افزایش پیدا کند.

وی یادآور شد: این قرارگاه ملی بوده و یکی از ماموریت‌هایش این است که زیرساخت‌های موجود کشور را شناسایی کرده و در صورت کاربردی بودن از آنها استفاده کرده تا هزینه‌ها را کاهش دهیم.

کیوان با اشاره به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: بودجه‌ای که دولت اختصاص داده دو برابر سال‌های قبل است. سعی کردیم موانع را شناسایی کنیم و برای آنها تسهیل‌گری کنیم.

وی بیان کرد: منابع تحقیقاتی دانشگاه نیز اولویت خود را به این موضوع اختصاص می‌دهند.

وی تاکید کرد: تجهیزات پزشکی اساسا دانش‌بنیان هستند و مزیتی که برای این شرکت‌ها در نظر می‌گیریم یکسری معافیت‌ها و در اختیار دادن آمارهای دقیق است.

کیوان یادآور شد: وزارت بهداشت موظف خواهد بود پس از تایید محصول تولید شده آن را خریداری کرده و از واردات محصول خارجی جلوگیری کند و آن را در اختیار مراکز درمانی قرار دهد.

وی یادآور شد: در حوزه تولید ونتیلاتور نشان دادیم که می‌‌توان به صورت جدی وارد این کار شد و نیازهای کشور را برطرف کرد.

کیوان تاکید کرد: نفع تولید دانش‌بنیان برای کشور کاهش خروج ارز خواهد. باید گردش ریالی و ارزی داخلی در کشور راه‌اندازی شود. اگر دستگاه‌ها و تجهیزات جدیدی راه‌اندازی شود که نمونه آن وجود ندارد این یک کار دانش‌بنیان خواهد بود. از سوی دیگر ممکن است یک تجهیزات خارجی را کپی کرده و آن را در داخل تولید کرده و موجب کاهش هزینه شود که از این‌ها حمایت شود. تمامی این موارد به نفع مردم و کاهش هزینه‌‌های آنها است.

وی بیان کرد: پول‌های سرگردانی که در دست مردم است اگر وارد تولید شود هم این سرمایه ملی حفظ شده و هم اینکه سودآوری بیشتری برای مردم دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز