خبرگزاری کار ایران

ضرورت تدوین برنامه چهارم توسعه شهری در حوزه فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۹۵۵

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران بر ضرورت تدوین برنامه چهارم توسعه شهری در حوزه فرهنگی از سوی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تاکید کرد.

به گزارش ایلنا،  کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری درخصوص بررسی برنامه های اوقات فراغت و ماه های محرم و صفر سازمان تشکیل جلسه داد.

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بعد از گزارش رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در این جلسه گفت: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران یک سازمان کاملا تخصصی است و تاکنون مدیران توانمند و کارآزموده‌ای را به خود دیده است. این سازمان بنا به دستور مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و نیاز جامعه ایجاد شد که با بهره گیری از نیروهایی متخصص و کارشناس به جوهره و شالوده بسیار قوی دست یافت. 

وی در ادامه اظهار داشت: باید متولی کارهای هنری در شهرداری تهران را سازمان فرهنگی و هنری دانست و بر این نکته تاکید کرد که اگر ماموریت ها به درستی انجام شود هیچ گونه موازی کاری بین این سازمان و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری به وجود نخواهد آمد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مأموریت اصلی معاونت فرهنگی و اجتماعی، کار اجتماعی است اما برای انجام امور اجتماعی نیاز به انجام کار فرهنگی و فرهنگسازی است و همچنین استفاده از ابزار هنری برای انجام امور اجتماعی لازم و ضروری است، گفت: کار تخصصی و حرفه ای در امور هنری حتما می بایست از سوی سازمان فرهنگی و هنری انجام شود و در امور فرهنگی وظیفه سازمان متفاوت با معاونت فرهنگی و اجتماعی است؛ چرا که گستره کار سازمان عمومی تر است و می بایست در خصوص فرهنگ عمومی جامعه، بخصوص حوزه ارزش‌ها و نگرش‌های فرهنگی جامعه نقش آفرینی نماید.

وی ادامه داد: البته لازم است به این موضوع توجه شود که ماموریت‌های این سازمان باید متفاوت با وظایف سایر دستگاه‌های فرهنگی از جمله وزارت ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی و... باشد.

معدنی پور بیان کرد: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران باید از ظرفیت های درون شهرداری بیش از پیش بهره برداری کند و علاوه بر استفاده از ظرفیت هایی همچون مساجد، مدارس، بسیج و ... از ظرفیت های شهرداری همچون پارک های بانوان برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری زنان و دختران نیز استفاده نماید.

بنا براعلام دفتر این عضو شورای شهر، وی توجه به کارآیی و اثربخشی برنامه ها بر اساس شاخص ها، توجه به اسناد فرادستی در کنار اساسنامه سازمان، توجه به برنامه پنج ساله سوم، تدوین برنامه چهارم توسعه شهری در حوزه فرهنگی، تدوین برنامه ها بر اساس بافت فرهنگی مناطق، تدوین برنامه های عملیاتی سالانه، رصد مستمر وضعیت فرهنگی شهر تهران، جلوگیری از موازی کاری و تلاش برای هم افزایی را از مهمترین توقعات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در اجرای مأموریت‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز