خبرگزاری کار ایران

کدام ایستگاه‌ها در اولویت بهره برداری خط ۶ مترو هستند؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۹۵۳

پیرو بازدید اخیر شهردار تهران و هیات همراه از برخی ایستگاه‌های در حال تکمیل خط ۶ مترو، راهکارهای تامین به موقع منابع مالی جهت بهره برداری هرچه سریعتر از ایستگاه‌های با درصد پیشرفت فیزیکی بالا مورد بحث و بررسی مجدد قرار گرفت و تصمیمات مهمی در این زمینه اتخاذ شد تا روند افتتاح ایستگاه‌های باقی مانده سرعت بگیرد.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) اعلام کرد که خط ۶ به طول ۳۲ کیلومتر شامل ۲۷ ایستگاه است ( غیر از بخش توسعه‌ای خط ) که تا کنون ۱۳ ایستگاه آن به بهره برداری رسیده است. از ایستگاههای باقی مانده ، ‌۸ ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر ، ‌میدان حضرت ولیعصر (عج) ،‌کارگر ،‌ لاله ،‌ بهارشیراز ،‌آیت ا... کاشانی ،‌ شهران و کوهسار به لحاظ پیشرفت عملیات اجرایی وضع بهتری نسبت به دیگر ایستگاههای در حال تکمیل دارند ؛ ایستگاه هایی که قرار است با تامین منابع مالی لازم ، در سال جاری به بهره برداری برسند تا مسیری به هم پیوسته در خط ۶ در اختیار شهروندان قرار گیرد.

افتتاح ایستگاه‌های باقی مانده نه تنها بهره وری این خط را به لحاظ جذب مسافر به حد مورد انتظار در طراحی‌های اولیه می‌رساند؛ بلکه به دلیل ایستگاههای تقاطعی خط ۶ با سایر خطوط مترو، مطلوبیت استفاده از کل شبکه راه آهن ریلی زیرزمینی را نیز ارتقاء خواهد بخشید. خط ۶ دارای بیشترین ایستگاه تقاطعی با سایر خطوط این شبکه بوده و مسافران بخش‌های شمال غربی ، مرکز و جنوب شرقی پایتخت را پوشش می‌دهد.

بنابراعلام روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) به موجب تصمیمات اتخاذ شده در جلسه پایانی این بازدید، مقرر شد با کمک بانک شهر، روند تامین منابع مالی لازم برای بهره‌برداری هرچه سریعتر از ایستگاه‌های خط ۶ شکل مطمئن تری به خود بگیرد. همچنین به لحاظ تجهیز ایستگاه‌ها به امکانات تاسیساتی که تأمین آن بر عهده شرکت مپنا است، تصمیمات مهمی گرفته شد تا روند سفارش، خرید، حمل و نصب تجهیزات ایستگاه های خط ۶ سرعت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز