خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایلنا:

معاملات فردایی، قمارگونه است/ برخورد مستمر با کانال‌های قیمت‌گذار

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۴۹۷

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری ۱۱ نفر طی هفته‌های اخیر در رابطه با خرید و فروش ارز و معاملات فردایی خبر داد.

سرهنگ هدایت بهرامی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مهمترین موضوعاتی که در پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ پیگیری می‌شود، گفت: با توجه به طرح اصلاح یارانه‌ها اولویت ما موضوعاتی است که در رابطه با معیشت مردم است. هر کدام از موضوعات و جرائم اقتصادی که با معیشت مردم سر و کار داشته باشد از قبیل احتکار، قاچاق کالا و ارز که به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر معیشت مردم تاثیر می‌گذارند از اولویت‌های ما هستند. مجرمان هم بدانند که با شدت و قدرت تمام با این‌ها مبارزه خواهیم کرد.

وی همچنین درباره پرونده‌های معاملات فردایی ادامه داد: موضوعات معاملات فردایی یک معاملات قمارگونه و غیرقانونی است یعنی افرادی در بازار طلا و ارز وارد شده و با هدف سودجویی و کسب منافع خودشان معاملات قمارگونه انجام می‌دهند. در این معامله هیچ کالایی رد و بدل نمی‌شود و صرفا روی سود و زیان کالا معامله انجام می‌شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ تصریح کرد: در معاملات فردایی می‌توانیم بگوییم که اصلا معامله‌ای صورت نمی‌گیرد چراکه کالایی وجود ندارد و نیتی هم بر تحویل کالا نیست. این معامله قمارگونه است از لحاظ شرعی و قانونی اشکال دارد. خوشبختانه با مصوبه‌ای که در این خصوص اخیرا سران قوا تصویب کرده‌اند و به تنفیذ مقام معظم رهبری نیز رسیده است برای آن جرم‌انگاری شده است و افرادی که وارد این بازار می‌شوند بدانند که تحت رصد اطلاعاتی پلیس هستند و با این افراد نیز برخورد قانونی قطعا صورت می‌گیرد.

سرهنگ بهرامی با اشاره به افرادی که در رابطه با این نوع معاملات و همچنین بازار ارز شناسایی و دستگیر شده‌اند، گفت: از مردم می‌خواهیم که تحت هیچ عنوانی در این معاملات وارد نشوند چراکه این معاملات غیرقانونی و غیرشرعی است. در این مدت نیز ۳۹ متهم در این رابطه دستگیر شده‌اند.

وی درباره نظارت و رصد بازار ارز و برخورد با دلالان گفت: در خصوص برخورد با دلالان در بازار ارز اقدامات ما در چند زمینه صورت گرفته است. از جمله این اقدامات کارهای اطلاعاتی و فنی است که در جهت شناسایی عوامل مخل در بازار ارز صورت گرفته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ تصریح کرد: همچنین در خصوص دلالان ارزی نیز اقدامات فنی و اطلاعاتی صورت گرفته است در حوزه اصناف نیز آژانس‌های مسافرتی و طلافروشانی که در بحث خرید و فروش ارز ورود کرده و خرید و فروش غیرمجاز ارز انجام می‌دهند شناسایی و با آن‌ها برخورد شده است.

سرهنگ بهرامی با بیان اینکه این اقدامات به صورت هدفمند انجام شده است، خاطرنشان کرد: همچنین کانال‌های فردایی و قیمت‌گذار که تاثیر منفی در بازار می‌گذارند نیز شناسایی شده و با آن‌ها برخورد صورت گرفته است. این برخورد نیز به صورت مستمر ادامه دارد تا نتایج مطلوب نیز حاصل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز