خبرگزاری کار ایران

تشکیل کمیته پولشویی برای انسجام برخوردها در قبال بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۴۳۱

معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به انجام دیدار با سفرای کشورهای هدف برای پیگیری وضعیت زندانیان، گفت: تشکیل کمیته پولشویی جهت انسجام برخوردها در قبال بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر از دیگر اقدامات انجام شده است.

به گزارش ایلنا، سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به عملکرد یک ساله معاونت قضایی در امر مبارزه با قاچاق و جرایم سازمان یافته سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: نظارت بر دادسراهای سراسر کشور در رسیدگی سریع به پرونده‌های موضوع قانون مبارزه با مواد مخدر و ایجاد رویه‌های واحد در برخورد یکنواخت با استفاده از منابع علمی و آموزش‌های لازم انجام شد.  

وی با اشاره به بررسی و پیگیری تعداد ۲ هزار و ۴۰۰ گزارش دریافتی از رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های سراسر کشور و نیروهای مقابله‌ای در ارتباط با جرایم مواد مخدر، روان گردان و پیش سازها افزود: یک هزار و ۹۴۴ استعلام و مکاتبه با دادستان‌های سراسر کشور و نیروهای مقابله ای در ارتباط با جرایم مواد مخدر نیز انجام شد.  

شناسایی و توقیف اموال قاچاقچیان

معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به بکارگیری همه ظرفیت‌های دادسراها برای شناسایی و توقیف اموال قاچاقچیان با هدف ضربه زدن به بنیان های اقتصادی و مالی قاچاقچیان مواد مخدر بیان کرد: همایش‌هایی جهت هم افزایی و هم اندیشی قضات استانی با قضات دیوان عالی کشور به منظور کاهش و جلوگیری از نقض احکام نیز انجام شد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی در استان‌ها برای نیروهای صف در جهت رفع مشکلات و ابهامات اجرایی و قانونی نیز عنوان کرد: سفرهای استانی بسیاری هم برگزار شد که در این سفرها در جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر وکمیته های تخصصی حقوقی حضور یافتیم.

شرکت در جلسات مشترک با سازمان ها و جمعیت های مردم نهاد

عمرانی به شرکت در جلسات مشترک با سازمان ها و جمعیت های مردم نهاد در سفرهای استانی تصریح کرد:  در این سفرها از مرزها (زمینی -دریایی )، زندان ها، اردوگاه های ( ماده ۴۲)، مراکز نگهداری معتادان متجاهر اردوگاه های ( ماده ۱۶) نیز بازدید کردیم.

برگزاری همایش آموزش جواد الائمه در تمام استان ها

معاون قضایی دادستان کل کشور به برگزاری همایش آموزش جواد الائمه در تمام استان ها با مشارکت شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر اشاره کرد و گفت: در این سفرها از مراکز نگهداری اموال توقیفی بازدید کرده و بر تعیین تکلیف آنها در تهران و استانها نظارت شد.

عمرانی به پیشگیری از استرداد اموال قاچاقچیان با نظارت بر پرونده بطور تخصصی توسط قضات مجرب در دادستانی کل کشور اشاره کرد وگفت: شناسایی و معرفی نیروهای بی انگیزه به مسئولان دستگاه ها جهت اصلاح امور در مدیریت‌ها از دیگر اقدامات انجام شده در سفرهای استانی بوده است.

ارائه پیشنهادات در خصوص اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر

وی اضافه کرد: تشکیل ۸ جلسه کمیته حقوقی و قضایی ستاد مبارزه با مواد مخدر با هدف آسیب شناسی و ارائه پیشنهادات در خصوص اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر در مرکز و استان ها از دیگر اقدامات مهم بوده است.

  پیگیری مسائل مربوط به پولشویی

معاون قضایی دادستان کل کشور تاکید کرد: پیگیری مسائل مربوط به پولشویی، جمع آوری نظر همکاران  قضایی دادسرا و دادگاه های انقلاب در جهت اصلاح آئین نامه اجرایی قانون مبارزه با مواد مخدر، ارتباط با سازمان های مردم نهاد (سمن‌ها) و جلب مشارکت های مردمی با بهره گیری از خیران و کارآفرینان و پیگیری جهت اصلاح و اجرای دقیق آئین نامه مراقبت های پس از خروج زندانیان و معتادان متجاهر از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

نظارت بر کارخانه های تولید دارو از مواد مخدر

وی گفت: نظارت و کنترل دقیق بر کارخانه های دارویی تولید مواد اولیه دارو از مواد مخدر بصورت نهادینه، شرکت در ۱۵ جلسه پیش سازها و روانگردان ها ستاد مبارزه با مواد مخدر، نظارت بر ورود و توزیع پیش سازها به داخل کشور و شناسایی و رصد شرکت های دارای مجوز واردات پیش سازها و نظارت واردات، تولید تا توزیع و نیز بازدید دوره ای و نوبه ای ایست و بازرسی های مصوب در کشور و گزارش از اقدامات، تجهیزات مورد نیاز از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته است.

ایجاد بانک اطلاعاتی بین اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر

عمرانی با اشاره به تلاش‌های این معاونت جهت ایجاد بانک اطلاعاتی بین اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر جهت دسترسی به داده‌ها گفت: استعلام از مرکز رصد تراکنش های مالی اقتصادی و دارایی (fiu) در پرونده های مهم و ارسال اطلاعات جهت استفاده در پرونده‌ها از دیگر اقدامات نامبردنی در این بازه زمانی بوده است.

تعیین تکلیف خودروها، اموال توقیفی و ضبط شده

معاون قضایی دادستان کل کشور به تعیین تکلیف خودروها، اموال توقیفی، ضبط شده و نظارت بر نحوه نگهداری به منظور صرفه و غبطه بیت المال، اشخاص که نهایتا تبرئه و حکم به استرداد اموال می گیرند، اشاره کرد و گفت: رسیدگی به پرونده های درخواست ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری در حوزه مواد مخدر ( استرداد بلا وجه اموال عدم اجرای قانون خلاف بین شرع و قانون ) و گزارش به ریاست معزز قوه قضائیه نیز انجام شد.

وی تصریح کرد: در اجلاس‌های بین المللی جهت هماهنگی های منطقه ای، فرا منطقه‌ای و بین المللی با هدف تفاهم در امور تبادل زندانیان، استرداد مجرمان، استرداد أموال آنها، معاضدت ها و همکاری های قضایی در انجام عملیات مشترک مانند کنترل تحت نظارت حمل مواد مخدر ( اجلاس های دوره ای unode – اجلاس دادستان های حوزه دریایی سیاه یک بار با میزبانی تهران و..) نیز انجام شده است.

دیدار با سفرای کشورهای هدف برای پیگیری وضعیت زندانیان

عمرانی با اشاره به انجام دیدار با سفرای کشورهای هدف برای پیگیری وضعیت زندانیان، گفت: حمایت قضایی در مقابله با کشت خشخاش و شاه دانه و حضور عملیاتی و معاینه محلی و نیز تشکیل کمیته پولشویی جهت انسجام برخوردها در قبال بنیان های مالی قاچاقچیان مواد مخدر از دیگر اقدامات انجام شده است.

بازدید دوره ای از اردوگاه های در حال ساخت کشور (هفت اردوگاه کشوری)

معاون قضایی دادستان کل کشور به بازدید دوره ای از اردوگاه های در حال ساخت کشور (۷ اردوگاه کشوری) تلاش مکاتبه و رایزنی برای تخصیص بودجه به سازمان زندان ها اشاره کردو گفت: مشارکت جدی در طرح باری گران زندگی برای باز پروری مددجویان و نهایتا بازگشت به آغوش خانواده و صدور بخشنامه های راهبردی جهت ایجاد رویه های واحد کشوری نیز از اقدامات اجرایی بوده است.

وی با بیان اینکه ارتباط ویدئو کنفرانسی با دادستان های سراسر کشور در مورد مسائل مواد مخدر نیز برقرار کردیم، گفت: جمع آوری اخبار پرونده های مهم و رصد آنها و نتیجه کامل و تلاش برای تخصصی کردن رسیدگی به پرونده های قاچاق مواد مخدر که در کرمان به بهره برداری رسیده هم انجام شده است.

تشکیل ۹ جلسه کمیته ملی شناسایی اموال مبارزه با بنیان های مالی قاچاقچیان و پولشویی

عمرانی به تشکیل ۹ جلسه کمیته ملی شناسایی اموال مبارزه با بنیان های مالی قاچاقچیان و پولشویی و ۱۰ جلسه کارگروه های مربوطه اشاره کرد و گفت: شرکت در ۱۵ جلسه کمیسیون فروش ستاد مبارزه با مواد مخدر، شرکت در ۶ جلسه کمیته اطلاعات و عملیات ستاد مبارزه با مواد مخدر و کارگروه های مربوطه نیز جزو اقدامات این معاونت بوده است.

معاون قضایی دادستانی کل کشو به شرکت در ۶ جلسه کمیته مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر  اشاره و عنوان کرد: در ۷ جلسه کمیته کاهش آسیب ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز حضور یافتیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز