خبرگزاری کار ایران

معاون قضایی دادستان کل کشور:

تنها راه نجات معتادان ایجاد شغل است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۷۶۱

معاون قضایی دادستان کل کشور تنها راه نجات معتادان را ایجاد شغل عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور در نشست تخصصی تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر که صبح امروز ۱۸ اردیبهشت‌ماه در ساختمان ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، گفت: اردوگاه ترک اعتیاد دور تسلسل است و تنها راه نجات معتادان ایجاد شغل است تا این افراد از دایره معتادان خارج شوند.

عمرانی با اشاره به خشونت و لطافت در کار قضایی و مقابله با مواد مخدر گفت: بابت اینکه ملت محفوظ بماند سینه‌ها سپر شده است. اینکه ما هر روز بیاییم بگوییم چه میزان تن مواد مخدر کشف کرده‌ایم با اینکه بسیار ارزشمند است، اما تا زمانی‌که وقتی از خانه بیرون می‌آییم می‌بینیم در پارک‌ها هنوز مواد مخدر می‌کشند یا خرده فروش‌ها مواد می‌فروشند، اعلام کشف مواد مخدر در این وضعیت فایده ندارد. در واقع اینکه ما نتوانستیم شرایط اشتغال، ازدواج و... برای فرد فراهم کنیم، زمینه بروز مشکلات را ایجاد می‌کند.

او با یادآوری جوانانی که چهارشنبه‌ها به معتادان و کارتن خواب‌ها رسیدگی می‌کنند، افزود: امسال بهترین افطاری چندسال اخیرم را در کنار ۶۰۰ نفر خوردم که درآن جمع معتادان کارتن خواب تا خانواده مستضعفان و زنان خیابانی حضور داشتند.

عمرانی گفت: مسئولان چشمانتان را باز کنید ما برای نوکری آمده ایم. همکارانم به جای اینکه اینقدر ایراد بگیریم و نقطه‌زنی کنیم، همراهی کنیم. من هم پر از نقص هستم اما باید کنار هم بایستیم و همه چیز را درست کنیم. بیایید مدیران را ترسو نکنیم. افتخار همکاران ما این است که صد نفر صد از معتادان کم می‌کنند. اینکه مدام این افراد را به اردگاه ببریم و برگردانیم، اتفاقی نمی‌افتد. این کار شدنی است و همین کارگاه‌های کوچکی که برای معتادان وجود دارد، کمک می‌کند. فرد معتاد می‌گوید من ۱۷ بار به اردوگاه آمده‌ام این یعنی طرح اردوگاه کارساز نیست. باید کارآفرینان را دعوت کنیم و برنامه بلند مدت داشته باشیم. یاریگران مردمی یعنی مردم باید وسط باشند و اگر مردم نباشند، ما شکست می‌خوریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز